به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، داود شهرکی با اشاره به ادامه اجرای طرح رونق تولید و همچنین اجرای طرح بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 350 واحد تولیدی برای درخواست تسهیلات ثبت نام کرده اند.
وی گفت: سال گذشته 470 واحد تولیدی استان موفق شدند از تسهیلات بانکی استفاده کنند که برخی از این واحدها که با 30 تا 50 درصد ظرفیت تولید فعال بودند توانستند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند و تعدادی از واحدهای تعطیل هم دوباره شروع به کار و به چرخه تولید برگشتند.
شهرکی بیان کرد: سال گذشته خراسان جنوبی از لحاظ پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی در رتبه 13 قرار داشت.
وی ادامه داد: پارسال حدود 75 درصد تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان در قالب طرح رونق صرف تامین مواد اولیه و راه اندازی این واحدها شد و هزینه کرد حدود 25 درصد دیگر برای پرداخت مطالبات واحدهای تولیدی بوده است.
به گزارش ایرنا شهرکی روند اجرای طرح رونق تولید در خراسان جنوبی را موفق ارزیابی و مؤید این موضوع را افزایش 30 درصدی صادرات کالاهای تولیدی استان به خارج از کشور مطرح کرد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی رتبه 25 بخش سرمایه گذاری صنعت در کشور را داراست، امسال در میزان جذب تسهیلات رونق تولید به نسبت مصوب کارگروه در کشور رتبه دوم را تاکنون به خود اختصاص داده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054*خبرنگار - رقیه محمدی * انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.