به گزارش ایرنا بی بی عصمت سرفرازی روز سه شنبه در نشست کمیته راهبردی و هماهنگی آموزش های مهارتی استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: فرد حین ورود به حوزه اشتغال باز هم به آموزش نیاز دارد زیرا ذائقه مشتری در لحظه ممکن است تغییر کند و متناسب با زمان و مکان به مهارت جدید نیاز است.
وی بیان کرد: دولت در سال جاری تسهیلاتی را برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته است و در خراسان جنوبی ایجاد شغل در رسته های فناوری اطلاعات، فرش و بسته بندی محصول کشاورزی به لحاظ قابلیت های استان متمرکز شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: 151 میلیارد تومان سهم تسهیلات اشتغال استان در قالب برنامه های اشتغال فراگیر است که اگر این مبلغ به درستی مدیریت و تخصیص یابد، امیدبخش است.
وی تصریح کرد: ایجاد روحیه کارآفرینی بر عهده دستگاه اجرایی مثل آموزش فنی و حرفه ای نیست و این رسالت دانشگاه ها و نظام آموزشی است.
به گزارش ایرنا در این نشست اعلام شد در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه‌ ای خراسان جنوبی با داشتن 100 کارگاه آموزشی و 100 مربی در هفت ماه امسال، 450 حرفه شغلی ایجاد شد.
همچنین در بخش غیردولتی 159 آموزشگاه فنی و حرفه ‌ای آزاد در خراسان جنوبی فعالیت دارند که 250 حرفه شغلی را در مدت یادشده آموزش داده‌اند.
آموزش های فنی و حرفه ای یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه اقتصادی پایدار در کشورهاست و نقش مهمی را در افرایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده بهینه از فرصت ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد.
نشست کمیته راهبردی و هماهنگی آموزش های مهارتی خراسان جنوبی با توجه به مصوبات پنجمین کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور مسئولان ذیربط در معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.
طرح ملی بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور 20 تا 25 آبان اجرا می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.