مهدی جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 102 روستای فاقد راه آسفالته هم اکنون انجام عملیات آسفالت 55 روستا در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه در ارتباط با آسفالت راه های روستایی استان وضعیت خوبی نسبت به سایر استان ها داریم، گفت: خراسان جنوبی در این زمینه جزو استان ها برخوردار محسوب می شود و از متوسط کشوری بالاتر است.
وی پروژه های راه روستایی استان را 114 مورد عنوان کرد و افزود: برای اجرای این پروژه ها 51 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا جعفری اظهار کرد: در حال حاضر 890 کیلومتر از راه های روستایی استان در دست اجرا بوده که 262 کیلومتر مربوط به حوزه بیرجند، درمیان و خوسف، 122 کیلومتر مربوط به حوزه قاین و زیرکوه، 214 کیلومتر مربوط به حوزه سربیشه و نهبندان و 295 کیلومتر مربوط به بشرویه، فردوس، سرایان و طبس است.
وی یادآور شد: مجموع اعتبارات ابلاغ شده برای راه های روستایی و اصلی استان 138 میلیارد تومان است.
وی افزود: تا پایان دهه فجر امسال حداقل 100 کیلومتر و تا پایان سال مالی 150 کیلومتر از راه های روستایی استان به بهره برداری می رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه با بیان اینکه 60 کیلومتر از مسیر افغانستان آسفالت شده است، گفت: 60 کیلومتر دیگر نیز باقیمانده که پیمانکار افغان کار را آغاز کرده و مشکلات گمرکی این محور نیز نیاز به تسهیل دارد.
جعفری بیان کرد: برای اجرای پروژه آسفالت مسیر افغانستان 10 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: مسیر خاکی این محور وقت زیادی از تردد کامیون ها را می گیرد لذا اگر شن ریزی شود حداقل مسیر تسهیل خواهد شد و در فاصله زمانی نیز صرفه جویی می شود.
خراسان جنوبی دارای 11 هزار و 370 کیلومتر راه روستایی است که پنج هزار و 618 کیلومتر آن آسفالت شده است.
خراسان جنوبی در مسیر تردد استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، سمنان ، اصفهان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و افغانستان قرار دارد.
این استان با 780 هزار نفر جمعیت و 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.