به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با مدیر کل و اعضای کمیته پدافند غیرعامل خراسان جنوبی در بیرجند افزود: تا امروز هرچه بشر به اسم تکنیک،صنعت،کشف و .. بدست آورده از قبل در طبیعت وجود داشته است وپدافند غیرعامل هم در طبیعت از قبل بوده است.
وی یادآور شد: انسان به وسیله پدافند غیرعامل در برابر انواع بیماری های مقاومت پیدا کرده، بدن انسان طوری تعبیه شده که به شکل ذاتی در برابر همه آسیب های خارجی واکنش نشان دهد.
وی تصریح کرد: ترکیباتی که در پوست انسان بکار رفته با دیگر جاها فرق دارد،وقتی برشی در پوست ایجاد شود خطر ایجاد می شود چون این نقطه نقش قلعه ی دفاعی را دارد که راه نفوذ به آن باز شده است.
وی تاکید کرد: فضای کره زمین مملو از اشعه و سنگ های خطرناک است و هر روز زمین در حال تهدید است اما همه پیش بینی ها در این خصوص توسط خداوند انجام شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: لایه ازون نقش پوست بدن را برای سیاره زمین دارد و زمین را از خطر احتمالی حفظ می کند.
عبادی گفت: بشر لجام گسیخته به شکلی در مقابل طبیعت حرکت کرده که آن را به فساد کشیده است،اشعه های سرطان زا از رخنه های موجود در لایه ازون به زمین می رسد.
وی افزود: یک پرنده کوچک در بالای شاخه های نرم و پر برگ برای در امان ماندن از حیوان درنده لانه می سازد و این نوعی پدافند غیرعامل طبیعی است.
وی اظهار کرد: اگر تعهد لازم باشد پدافند غیرعامل هم در عامل تکوین وطبیعت و هم در دین که عالم تشریع است وجود دارد.
وی یادآور شد: هسته مقاومت امروز به این نتیجه رسیده که هیچ دشمنی قابل اعتماد نیست و فقط خودمان باید به فکر خود باشیم.
وی تصریح کرد: امروز هر جامعه ای ضعیف شود مورد تجاوز قرار می گیرد وتنها پدافند صحیح قدرتمند بودن است.
وی تاکید کرد: ابوالعلی معری شاعر و فیلسوف نابینای عرب عالمی بزرگ بود،در همه عمرش گوشت نخورد و شعر « قصه شنیدم که بوالعلاء به همه عمر ، لحم نخورد و ذوات لحم نیازرد » حکایت از این امر دارد.
وی اضافه کرد: بر خلاف بشر امروز که انسان خواری و ملت خواری کرده واگر نانش را در خون مردم نزند سیر نمی شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی انقلاب شد کشورهای استکباری نپذیرفتند و امروز هم مدعی هستند که همه گزینه ها در برابر ایران روی میز ماست و از هر نقطه ای برای ضربه زدن به کشور استفاده می کنند.
وی افزود: در کودتای نوژه پیش بینی قتل عام پنج میلیون نفر از ملت ایران را استکبار کرد تا بتواند انقلاب را سرنگون کند اما خدا آنها را رسوا کرد.
وی اظهار کرد: امام راحل(ره) به آنها گفت اگر شما پنج میلیون نفر را شهید می کردید مجبور به نشستن روی خاک ایران بودید و آن وقت باقی مانده ملت شما را نابود می کرد و اندیشه اسلامی به دشمن امنیت نمی دهد.
عبادی یادآور شد: یک جامعه برای بقا باید به همه این مسائل توجه کند و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
وی تصریح کرد: در روایات آمده در رزمایش ها اگر فردی از نیروهای خودی از دنیا برود ثوابش از شهیدان میدان نبرد بیشتر است.
وی تاکید کرد: کم فروشی، غش کاری، خیانت، سو مدیریت در اداره های دولتی و پارتی بازی راه رخنه دشمن به جامعه را باز می کند و برای مقابله با دشمن باید با این کار ها برخورد شود.
همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: از سال 1395 تا امروز اقدامات شایسته ای برای تبیین فرهنگ پدافند غیرعامل انجام شد.
مشیرالحق عابدی افزود: ششم تا 12 آبان ماه سال 1396به عنوان هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با هدف تبیین فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی برنامه هایی در ارتباط با موضوع مترتب پدافند غیرعامل اعلام می کند یادآور شد: 410 مورد برنامه پیش بینی شده در استان به اداره کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی اعلام شد.
وی اضافه کرد: همه برنامه های اعلام شده باید به نحو شایسته در این هفته عملیاتی شود وگروه های ارزیاب از میان خود رابطان پدافند غیرعامل دستگاه اجرایی تائید شدند.
عابدی گفت: فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در بین آحاد جامعه از اهداف اداره کل پدافند غیرعامل استان است.
وی افزود: اگر فرهنگ پدافند غیرعامل بر مبنای مردم محوری برنامه ریزی شود موفقیت حاصل می شود.
*7559* 6054* خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.