به گزارش ایرنا کاظم قائمی روز شنبه در آیین افتتاح پروژه های اورژانس 115 با حضور 'پیرحسین کولیوند' سرپرست اورژانس کشور در بیرجند افزود: سال گذشته 92 پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی از طریق سومین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی جذب اورژانس 115 استان شدند.
وی با بیان اینکه اکنون 400 نفر در اورژانس 115 خراسان جنوبی مشغول به فعالیت هستند گفت: از این تعداد 112 نفر رسمی و پیمانی، 172 نفر قراردادی، 101 نفر شرکتی و 15 نفر طرحی و پیام آور هستند.
وی با اعلام اینکه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد پایگاه های اورژانس 115 استان افزایش یافت عنوان کرد: در حال حاضر 61 پایگاه اورژانس 115 در استان فعال است که از این تعداد 13 پایگاه روستایی و 48 پایگاه جاده ای هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به وضعیت یگان موتوری اورژانس 115 استان افزود: در حال حاضر با 80 آمبولانس بنز اسپرینتر 314، 21 دستگاه آمبولانس 315، 10 دستگاه آموبلانس تویوتاهایس، 6 دستگاه آموبلانس هایلوکس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه خودروی فرماندهی عملیات به مردم خدمات رسانی می شود.
وی عنوان کرد: ساختمان های ملکی اورژانس 115 استان نیز بعد از اجرای طرح تحول سلامت از 10 مورد با 45 درصد افزایش به 50 مورد رسید.
قائمی بر لزوم افزایش پایگاه های اورژانس جاده ای استان تاکید کرد و گفت: با توجه به پراکنده بوده استان مرزی خراسان جنوبی تعداد پایگاه های اورژانس جاده ای باید افزایش یابد.
وی افزود: با توجه به پراکندگی جمعیت منطقه و اینکه طرح آمایش منطقه بر اساس جمعیت سنجیده می شود، جمعیت استان کم اما بسیار پراکنده است.
وی اظهار کرد: با توجه به بافت قدیمی شهر بیرجند لازم است 2 عدد موتورآمبولانس به اورژانس اختصاص یابد که در تسریع انتقال بیماران به بیمارستان موثر خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین اورژانس بیمارستانی استان به ویژه اورژانس شهید چمران فردوس و اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) (مرکز ترومای استان) نیاز به بهسازی دارد.
وی اضافه کرد: برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل سال، رزمایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، مانور پدافند غیرعامل با موضوع مقابله با خرابکاری در ایستگاه های گاز و همایش پدافند زیستی با موضوع روش های مقابله با بیوتروریسم از جمله اهم مانورهای انجام شده توسط اورژانس استان در رابطه با پدافند غیرعامل بوده است.
احداث ساختمان 15 پایگاه اورژانس 115، احداث ساختمان پایگاه اورژانس هوایی طبس، اجرای اتوماسیون عملیاتی پایگاه های اورژانس 115، تجهیز سیستم ارتباطات اورژانس 115 استان به بیسیم دیجیتال از دیگر اقداماتی بود که دکتر قائمی به آن اشاره کرد.
به گزارش ایرنا با حضور سرپرست اورژانس کشور و جمعی از مسئولان استان، مرکز پیام اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با هزینه کرد یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
همچنین مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) با هزینه کرد سه میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید که اعتبارات هزینه شده آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.