سرهنگ حسین رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: تعداد فوتی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش یافت اما تعداد مجروحان 26 درصد و مجموع تصادفات 23 درصد افزایش یافت.
وی گفت: بیشترین تلفات جاده ای در سطح کشور در 30 کیلومتری ورودی شهرهاست اما در خراسان جنوبی در 39 کیلومتری ورودی شهرها تلفات جاده ای رخ می دهد به این دلیل که ورودی و خروجی شهرها جاده اصلی است اما در برخی شهرهای کشور عملیات ساخت و ساز شهری در جاده ها هم دیده می شود.
وی بیان کرد: بیشترین وسایل نقلیه درگیر در تصادفات به ویژه در بحث تصادفات جاده ای 63 درصد مربوط به سواری ها و 16 درصد مربوط به موتورسیکلت ها گزارش شده است.
به گزارش ایرنا رضایی بیشترین متوفیان تصادفات جاده ای استان را در روزهای دوشنبه با 21 درصد عنوان کرد و افزود: توجه نکردن به جلو با 43 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 22 درصد 2 عامل مهم وقوع تصادف در محورهای برون شهری است.
وی با بیان اینکه 61 درصد از تصادفات فوتی در فواصل 39 کیلومتری ورودی شهرها حادث شده است، گفت: 45 درصد به علت بی توجهی به جلو و 20 درصد تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.
وی با اشاره به اینکه 58 درصد از کل متوفیان تصادفات جاده ای 6 ماه گذشته مربوط به 2 پلیس راه بیرجند و قاین است، عنوان کرد: از مجموع تصادفات فوتی و جرحی استان 46 درصد در جاده های اصلی، 47 درصد در جاده ها روستایی و مابقی در محورهای فرعی و خارج از حریم جاده رخ داد.

** واژگونی خودرو عامل 46 درصد تصادفات
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: واژگونی خودرو 46 درصد با 10 درصد کاهش نسبت به سال گذشته و موتورسیکلت 19 درصد تصادفات را به خود اختصاص داد.
رضایی افزود: بیشترین زمان وقوع تصادفات جاده ای برون شهری از ساعت 12 ظهر تا 16 به میزان 23 درصد، ساعت 16 تا 18 به میزان 25 درصد و ساعت 20 تا 24 به میزان 18 درصد گزارش شده است.
وی گفت: سال گذشته تلفات فوتی در محورهای روستایی استان 45 نفر و امسال 28 نفر است 38 درصد تعداد متوفیان کاهش یافت.
وی ادامه داد: در مجموع میزان تصادفات در محورهای روستایی امسال نسبت به پارسال 22 درصد و مجروحان تصادفات روستایی 13 درصد افزایش یافت.
رئیس پلیس راه استان یادآور شد: در خراسان جنوبی 153 نقطه مستعد وقوع تصادف و 46 نقطه حادثه خیز وجود داشت که از این نقاط 27 نقطه به عنوان اولویت یک استان شناسایی و در لیست نقاط رفع نقاط حادثه خیز وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.
رضایی با اشاره به سهم سایر سازمان ها در وقوع تصادفات جاده ای بیان کرد: سهم راه به تنهایی سه درصد، خودرو 2 درصد و عامل انسانی 95 درصد از تصادفات را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: 41 درصد از 95 درصد عامل انسانی تصادفات، در نقاطی اتفاق افتاد که خطای انسانی به دلیل نقص راه، عامل تشدید کننده صدمه بود.
وی عنوان کرد: از 100 درصد رانندگان موتورسیکلتی که در تصادفات جاده ای برون شهری فوت کردند 88 درصد فاقد کلاه ایمنی بودند.
رئیس پلیس راه استان تاکید کرد: 27 درصد از کل متوفیان جاده های برون شهری استان مربوط به سواری پراید است.
رضایی افزود: به ازای هر 520 قبض جریمه یک فرد معترض وجود دارد که نشان می دهد میزان انتقاد از همکاران نسبت به قبض جریمه بسیار ناچیز است.

** صدور 277 هزار و 550 فقره قبض جریمه در جاده های خراسان جنوبی
وی اظهار کرد: در 6 ماهه گذشته 277 هزار و 550 فقره قبض جریمه صادر شد که 540 انتقاد در سامانه 197 بازرسی استان ثبت شده که نسبت به این انتقادات رسیدگی شد.
وی گفت: 19 کیلومتر محور بیرجند - قاین فاقد علایم ایمنی و تجهیزات راه که زیرساخت آن از قبل آماده شده بود توسط اداره کل راهداری و راه و شهرسازی مورد بهره برداری قرار گرفت اما نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای ایمنی جاده باید از طریق وزارت راه و راهداری اقدام شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.