مصطفی جعفرزاده روز چهارشنبه در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در استانداری افزود: این آمار ممکن است تغییر کند چرا که برخی مصدومان تصادفات به استان های مجاور منتقل شده و خارج از استان فوت می کنند.
وی گفت: 63 مورد از 129 مورد فوتی در محل حادثه، 55 مورد در بیمارستان ها و مابقی حین انتقال به بیمارستان فوت شدند.
وی بیان کرد: بر اساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی، در مجموع در ماه های ابتدای سال شاهد کاهش تعداد فوتی اما در 2 ماه گذشته شاهد افزایش فوتی ها بر اثر تصادفات درون و برون جاده ای بودیم.

**کاهش 12.9 درصد مصدومان تصادفات جاده ای
به گزارش ایرنا جعفرزاده با بیان اینکه تعداد مصدومان تصادفات درون و برون شهری استان در این مدت 12.9 درصد کاهش یافت عنوان کرد: بیشترین تعداد فوتی با 17 مورد (23.3 درصد) در بیرجند، 11 مورد در قاین، 10 مورد در فردوس، طبس و نهبندان هر کدام 9 مورد، سربیشه پنج مورد، خوسف چهار مورد، سرایان و درمیان هر کدام سه مورد و بشرویه 2 مورد به وقوع پیوسته است.
وی ادامه داد: فروردین ماه امسال 14 مورد فوتی با 22.2 درصد کاهش، اردیبهشت ماه 15 مورد فوتی با 11.8 درصد کاهش، خردادماه 20 فوتی با 42.2 درصد افزایش و مردادماه 26 فوتی با 52.9 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم.

**76.7 درصد فوتی ها مربوط به جاده های برون شهری است
وی با بیان اینکه عمده فوتی های تصادف مربوط به جاده های برون شهری است گفت: چهار ماه ابتدای امسال 76.7 درصد فوتی ها مربوط به جاده های برون شهری، 6 مورد در جاده های روستایی و 11 مورد در جاده های درون شهری ثبت شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: رتبه استان از نظر تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در سال 95 بر حسب جمعیت استان در جایگاه دهم کشور قرار دارد که این رتبه نسبت به سال 94 نیز کاهش داشته است.
وی گفت: خودروی پراید و سپس موتورسیکلت بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص دادند.
وی ضربه به سر را علت نهایی 74 درصد فوتی ها در تصادفات اعلام و اظهار کرد: براساس آمار اداره کل پزشکی قانونی 49.3 درصد نحوه وقوع تصادف بر اثر برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر بوده است.
جعفرزاده با بیان اینکه 34.2 درصد متوفیان تصادفات جاده ای بازه سنی 30 تا 49 سال دارند گفت: بین راننده و سرنشین تعداد فوتی ها یکسان گزارش شده است.
خراسان جنوبی با 17 هزار و 82 کیلومتر طول راه های مختلف، ششمین استان کشور از نظر طول راه هاست.
با وجود اجرای طرح های مختلف دوبانده سازی در محورهای اصلی این استان از جمله بیرجند - قاین هنوز بخش قابل توجهی از راه های خراسان جنوبی دوطرفه و حادثه ساز است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.