رئیس سازمان پزشکی قانونی از بررسی سالانه 3 میلیون پرونده در پزشکی قانونی کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، شجاعی در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: عمده پرونده‌های وارده مربوط به حوادث رانندگی و پس از آن نزاع است.

وی افزود: به طور میانگین سالانه حدود 3 میلیون پرونده در پزشکی قانونی بررسی می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین از افزایش شکایت از جامعه پزشکی خبر داد و افزود: حدود 6 درصد پرونده‌های پزشکی قانونی به این موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه  3 تا 5 درصد مراجعان برای تعیین علت فوت به این سازمان ارجاع می‌شوند افزود: بیش از 50 درصد پرونده‌های فوتی ناشی از حوادث رانندگی است.

وی همچنین برای تامین پزشک متخصص در ادارات پزشکی قانونی خراسان جنوبی قول مساعد داد و در خصوص راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک در این استان گفت: در حال حاضر به دلیل هزینه بر بودن و کمبود پزشک متخصص در این رشته و همچنین تعداد کم نمونه‌ها این درخواست مقدور نیست .

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: در ده استان کشور، آزمایشگاه ژنتیک وجود دارد که پاسخگوی استان‌های مجاور خود هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی هم با اشاره رتبه دهم این استان در مرگ و میر افراد در تصادفات در کشور گفت: در 4 ماه ابتدای امسال از  4 هزار و 570 پرونده ارجاع شده به پزشکی قانونی، هزار و 12 پرونده مصدومیت ناشی از حوادث رانندگی بوده است.

جعفرزاده افزود: در این مدت 6 پرونده قصور پزشکی داشتیم که یک مورد آن منجر به محکومیت و 5 مورد تبرئه شده است.

در ادامه ساختمان جدید اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با هزینه  8  میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان در سایت اداری بیرجند با زیربنای 3 هزار و 700 متر مربع در سه طبقه و شامل بخش‌های معاینات، تشریح، آزمایشگاه و اداری و مالی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.