سرهنگ علیرضا رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: به طور میانگین روزانه 28 فقره تصادف درون شهری در استان به وقوع پیوست همچنین هر روز 9 تخت بیمارستانی به مجروحان این تصادفات اختصاص داست.
وی گفت: در 6 ماهه ابتدای امسال میزان تصادفات جرحی 27 درصد، تصادفات منجر به فوت هفت درصد و تعداد مجروحین 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.
وی بیان کرد: در این بازه زمانی 6 هزار و 194 تماس عملیاتی در حوزه پلیس راهنمایی رانندگی برقرار شد که هزار و 283 تماس مربوط به مواردی بود که در حیطه وظایف پلیس راهور نبود.
وی سهم موتورسواران را در تصادفات درون شهری 59 درصد عنوان کرد و افزود: همچنین 53 درصد مجروحان تصادفات را سرنشینان و راکبان موتورسیکلت ها به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: همچنین 23 درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده است که 10 درصد آن بانوان بودند، توصیه می شود بانوان در ساعات ابتدایی شب بیشتر مراقب عبور و مرور خود از خیابان باشند.
به گزارش ایرنا رضایی اظهار کرد: در مجموع 53 درصد متوفیان موتورسواران و 35 درصد عابران پیاده بودند، بیشترین سن متوفیان صادفات درون شهری 15 تا 35 سال سن داشتند.

** برخورد پلیس با خودروهای شیشه دودی
وی یادآور شد: اکثر تصادفات درون شهری بین ساعت 12 تا 14 با 15 درصد و ساعت 20 تا 22 شب 18 درصد گزارش شد، همچنین بیشترین وسیله نقلیه مقصر در تصادفات، سواری ها با 66 درصد و عدم رعایت حق تقدم عبور و توجه نکردن به جلو با 65 درصد بیشترین علت تامه وقوع تصادفات است.
وی بیان کرد: با توجه به مسایل امنیتی حال حاضر، پلیس راهنمایی و رانندگی با وسایل نقلیه دارای شیشه های دودی که از فاصله سه متری داخل وسیله نقلیه دیده نشود برخورد می کند در این زمینه هزار و 445 خودرو اعمال قانون شدند و 668 خودرو رفع اثر شد.
رئیس پلیس راهور استان در ارتباط با پلاک مخدوش و ناخوانای برخی خودروها تاکید کرد: اینگونه پلاک ها بدون هزینه تعویض می شود، در غیر اینصورت برای تردد با پلاک ناخوانا ابتدا به رانند تذکر و سپس توسط همکاران اعمال قانون خواهد شد.

** توقیف حدود 6 هزار موتورسیکلت متخلف
رضایی از وقوع 5 هزار و 986 فقره تخلف توقف و تجاوز به گذرگاه های عابر پیاده در 6 ماهه نسخت امسال خبر داد و افزود: همچنین در این مدت حدود 128 هزار برگ جریمه صادر که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به توقیف پنج هزار و 427 موتورسیکلت متخلف درون شهر ، بیان کرد: همچنین 542 دستگاه خودرو متخلف توقیف شد که 214 دستگاه بالای یک میلیون تومان جریمه داشتند.
وی ادامه داد: در بازه زمانی 6 ماهه امسال 25 دستگاه خودرو که 2 تخلف حادثه ساز همزمان داشتند توقیف شدند در مجموع 6 تخلف حادثه ساز شامل حرکات نمایشی، سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز بیشتر از 50 کیلومتر، عبور از چراغ قرمز، رانندگی در حال مستی و تجاوز به چپ وجود دارد که اگر خودروها 2 تخلف داشته باشند 72 ساعت توقیف خواهند شد.
رئیس پلیس راهور استان اظهار کرد: بیشترین برخورد با تخلفات در زمینه سرعت های غیرمجاز با 9 هزار و 581 مورد بوده است.

** فعالیت 30 آموزشگاه راهنمایی و رانندگی در استان
رضایی به فعالیت 30 آموزشگاه رانندگی در استان اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد 22 آموزشگاه پایه سوم، چهار آموزشگاه موتورسیکلت و چهار آموزشگاه پایه یک و پایه دوم است.
وی اضافه کرد: در 6 ماهه گذشته به طور میانگین روزی 53 نفر و در مجموع 9 هزار و 555 نفر برای انواع گواهینامه ثبت نام کردند، همچنین هفت هزار و 678 جلد گواهینامه صادر و 16 هزار و 507 نفر گواهینامه خود را تعویض کردند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 52 هزار و 627 نفر به طور میانگین روزانه 300 نفر برای صدور گواهینامه خدمات دریافت کردند.
وی اظهار کرد: امسال 3 هزار و 373 دستگاه خودرو و هزار و 100 موتورسیکلت جدید وارد ترافیک شهرها شدند همچنین 10 هزار و 878 مورد تعویض پلاک انجام شد.
وی یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال 330 دستگاه وسیله نقلیه اسقاط شد، در مجموع از ابتدای سال 85 که بحث اسقاط وسایل نقلیه مطرح شد تاکنون 12 هزار و 778 وسیله نقلیه در استان اسقاط شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.