سرهنگ حسین نیکمرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یک فقره تصادف فوتی، 35 فقره جرحی و سه فقره تصادف خسارتی در استان به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: از مجموع تصادفات، 43 درصد در جاده های اصلی، هشت درصد در جاده های فرعی و 49 درصد در جاده های روستای رخ داده است.
وی اظهار کرد: علت 45 درصد این تصادفات واژگونی خودرو، 21 درصد مربوط به موتورسیکلت و دوچرخه، هشت درصد عابرین پیاده و بقیه مربوط به سایر علل بوده است.
نیکمرد، علت عمده تصادفات جرحی و فوتی را 42 درصد مربوط به بی توجهی به جلو، 19 درصد تخطی از سرعت مطمئنه ، 9 درصد تجاوز و انحراف به چپ خودرو و مابقی را مربوط به سایر موارد ذکر کرد.
جانشین رئیس پلیس راه استان با اشاره به پراکندگی تصادفات در 24 ساعت گذشته، بیان کرد: 72 درصد تصافات از ساعت 12 ظهر تا 24 نیمه شب به وقوع پیوسته است.
نیکمرد افزود: بیشترین وسائط نقلیه مقصر به ترتیب مربوط به خودروهای سواری با 57 درصد، موتورسیکلت و دوچرخه 22 درصد، وانت و کامیونت 13 درصد، تریلی 6 درصد و بقیه مربوط به سایر وسائط نقلیه بوده است.
وی همچنین مجموع تخلفات در حوزه راه های استان را در هفته گذشته، 9 هزار و 404 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهار هزار 174 تخلف حادثه ساز بوده است.
وی یادآور شد: در این مدت 46 خودرو و 120 موتورسیکلت متخلف توقیف و 127 راننده فاقد گواهینامه مجاز رانندگی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.