علی اصغر کاراندیش مروستی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: در حوزه فرهنگ تکثر فعالیت وجود دارد و دستگاه های مختلف، کار فرهنگی انجام می دهند.
وی اظهار کرد: 3.5 درصد اعتبار بودجه عمومی دولت به حوزه فرهنگ اختصاص دارد که از این میزان 13 درصد آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق دارد.
وی یادآور شد: بودجه فرهنگی کشور در سال جاری، 9 هزارو 100 میلیارد تومان است که حدود 15 درصد آن به وزارت فرهنگ رسیده و بقیه آن به دیگر سازمان های فرهنگی می رسد.
وی تاکید کرد: ایجاد مرکز هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی کشور به استفاده بهینه از اعتبار موجود کمک می کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال گذشته و در طول دولت یازدهم اقدامات خوبی برای ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری داشته است.
کاراندیش افزود: در ابتدای دولت یازدهم 17 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور داشتیم که در پایان این دولت به 23 هزار کانون رسید.
وی اظهار کرد: در این مدت تعداد فیلم های سینمایی از 70 به 180 فیلم افزایش یافت.
وی ادامه داد: در حوزه قرآن 300 موسسه قرآنی در شروع کار دولت یازدهم در کشور داشتیم که در پایان کار دولت یاد شده به هزار موسسه قرآنی رسید.
وی گفت: در مدت ذکر شده شاخص ارتقا در حوزه مطبوعات از 2 هزار نشریه در ابتدای دولت یازدهم به هفت هزار نشریه در سطح کشور رسید.
وی اضافه کرد: در راستای ترویج بحث کتابخوانی 80 هزار عنوان کتاب در سال به چاپ می رسد و کتابخانه های عمومی در دولت یازدهم از بعد کمی و کیفی رشد خوبی پیدا کرد.
کاراندیش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت خانه ای حساس و عریض و طویل است و بنا بر شرح وظایفش 6 معاونت در حوزه های هنری، مطبوعاتی، فرهنگی، قرآن و ... دارد.
وی افزود: سازمان اوقاف وامور خیریه، سازمان سینمایی، سازمان حج و زیارت، سازمان ارتباطات اسلامی، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی زیرمجموعه این وزارت است.
در این جلسه محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انشتاردهنده-مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.