مدیر تبلیغات اسلامی درمیان روز سه شنبه در این تجمع گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) ظلم ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام محمدهادی نودهی بیان کرد: مردم ایران اسلامی با الگوگیری از قیام امام حسین (ع) هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی کردند.
وی گفت: مردم ایران به مراتب مدیون فرهنگ عاشورا و قیام بی نظیر کربلا هستند چرا که دستاوردهای انقلاب اسلامی از قیام امام حسین (ع) سرچشمه می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه سخنرانان و مداحان واقعه عاشورا را با دوران هشت سال دفاع مقدس ارتباط دهند تا مردم با شباهت وقایع اتفاق افتاده بخوبی آشنا شوند افزود: اگر واقعه عاشورا و حماسه محرم نبود ما در دوران دفاع مقدس نمی توانستیم به پیروزی برسیم.
حجت الاسلام نودهی عنوان کرد: نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) حامل پیام های ارزشمندی است که باید این پیام ها در جامعه بخصوص برای نسل جوان تبیین شوند.
وی با اشاره به اینکه باید عزاداری های ماه محرم برای رضای خداوند باشد گفت: در شهرستان درمیان 70 هیات مذهبی در ایام محرم به عزاداری امام حسین (ع) و شهدای کربلا می پردازند.
وی عنوان کرد: تلاش ما این است که عزاداری های ماه محرم همراه با معرفت افزایی باشد و مداحان نقش بسزایی در ترویج آموزه های دینی در جامعه دارند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.