علی شفیعی روز سه شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز افزود: هرچند کنترل عوامل خسارت زا با استفاده از آفت کشها در بخش کشاورزی سودمند و ضروری است اما بی توجهی و افراط در مصرف این آفت کشها باعث خسارت های قابل توجهی در موجودات زنده و ایجاد بیماری و حتی مرگ انسان ها می شود.
وی ادامه داد: فعالان بخش کشاورزی همواره باید توجه داشته باشند با استفاده معقول و در چارچوب های تعیین شده سموم شیمیایی با تولید محصولاتی سالم از ایجاد ممومیت و بیماری در مصرف کنندگان جلوگیری کنند.
وی با تاکید بر نظارت بیشتر بر توزیع سم های شیمیایی گفت: در برخی موارد مشاهده شده برخی افراد سودجو خارج از چارچوب قانون و به صورت غیرمجاز نسبت به فروش سموم به کشاورزان اقدام می کنند.
معاون فرماندار بشرویه افزود: اقدام ناشایست این افراد در ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت افراد جامعه است و در صورت مشاهده باید با جدیت تمام با افراد متخلف برخورد قانونی کرد.
به گزارش ایرنا وی اظهار کرد: این نکته را باید همواره در نظر داشته باشیم که برای تولید محصولات ارگانیک باید مصرف سموم شیمیایی را به حداقل برسانیم.
شفیعی گفت: خوشبختانه میزان سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی بشرویه در حد استاندارد و در بسیاری موارد پایین تر است ولی با نظارت و کنترل بیشتر این مقدار را هم باید کاهش داد.
وی افزود: در بعضی موارد دور از نظر کارشناسان بوده مصرف سم های شیمیایی برای محصولات کشاورزی بالا بوده، بر همین اساس کارشناسان این زمینه به خصوص در رابطه با محصولاتی که مصرف کننده اول آن مردم هستند باید دقت نظر زیادی داشته باشند.
شفیعی بر آگاه سازی کشاورزان برای تهیه سموم مورد نظر خود از مراکز مجاز و همچنین دریافت نسخه از کلینیک های گیاه پزشکی برای تجویز این سم ها تاکید کرد.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی: http://telegram.me/irnabirjand
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.