سردار سید ضیاء الدین حزنی روز دوشنبه در نخستین همایش تجلیل از شبانان و گله داران خراسان جنوبی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در بیرجند برگزار شد افزود:
همکاری و همدلی با یکدیگر سبب می شود امور به درستی پیش رفته و در ارایه خدمات به اقشار مختلف از جمله شبانان و گله داران موفق تر عمل کنیم.
وی یادآور شد: سپاه پاسداران در کنار ماموریت های ذاتی خود یعنی ایجاد امنیت به محرومیت زدایی هم می پردازد و در این زمینه تاکنون برنامه های بسیار خوبی در مناطق مختلف انجام شده است اما هنوز باید کارهای زیادی انجام شود.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه فقر و محرومیت در برخی نقاط کشور به ما حمله کرده است گفت: مواردی از جمله احیای قنوات را می توان در طرح های محرومیت زدایی گنجاند.
وی بر لزوم همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای محرومیت زدایی تاکید کرد و گفت: همه باید در این مملکت برای رفع محرومیت دست به دست هم دهیم چرا که با یکدیگر کار کردن فتح المبین می شود همانطور که دوران جنگ تمامی اقشار با مذاهب و سلیقه های مختلف همکاری داشتند.
سردار حزنی بیان کرد: در سطح کشور عقب ماندگی های زیادی داریم و در استان های مرزی و حاشیه شهرها نیز سیستم محرومیت در چند سال اخیر به هم خورده است.
وی با بیان اینکه تامین امنیت و محرومیت زدایی در کنار یکدیگر باید انجام شود اظهار کرد: هرچند ماموریت سپاه، محرومیت زدایی نیست بلکه این امر مهم از جمله ماموریت های دولت است اما سپاه به عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار در کنار دولت قرار دارد.
وی با اشاره به محرومیت زدایی در خراسان جنوبی گفت: در این زمینه کارهای زیادی در استان به سرانجام رسید اما باید سرعت انجام امور سه برابر شود.
دبیر قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران بر شناسایی و بررسی مشکلات و مسائل شبانان و گله داران در استان تاکید کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به تبع آن قرارگاه قرب کوثر موظف است اینگونه جلسات را برگزار کند.
وی از برگزاری همایش تجلیل از شبانان و گله داران در 10 استان کشور خبر داد و افزود: این همایش در خراسان جنوبی به عنوان سومین استان هدف برگزار شد و پس از این در روزهای آینده در سایر استان نیز برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: وضعیت گله داری و شبانی مانند همان 100 سال قبل است و شاهد پیشرفت، تغییر و تحولی در این زمینه نبوده ایم در صورتیکه شبانان بدون هیچگونه چشمداشتی مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.
حزنی با اشاره به این که یک درصد جمعیت کشور را شبانان و گله داران تشکیل می دهد گفت: این در حالیست که 20 درصد پروتئین و 35 درصد صنایع دستی کشور توسط این قشر تامین می شود.
همچنین امروز یک باب خانه عالم به نمایندگی از 50 پروژه محرومیت زدایی در روستای موسویه از توابع شهرستان قاین با حضور دبیر قرارگاه قرب کوثر و جمعی از مسئولان به بهره برداری می رسد.
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.