محمد مهدی مروج الشریعه روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس که در ادامه نخستین سفر شهرستانی وی تشکیل شد افزود: بدون شک توسعه اقتصادی کشور با همکاری بخش خصوصی اتفاق می افتد.
وی بیان کرد: از آنجا که در حال گرامی داشتن چهلمین سال نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم لازم است دستاوردهای چهل سال گذشته نظام برای مردم بیان شود.
وی گفت: وسعت نیاز و تقاضا در کشور زیاد است، در این راستا از چند سال گذشته روندی در سطح کشور آغاز شد و اکنون نیز باید برنامه ها با اراده مستحکم و اهداف مشخص که قابل اندازه گیری براساس معیارهای اقتصادی است، پیش برود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: براساس نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که هفته گذشته در مرکز استان برگزار شد تکلیف مدیران دستگاه های اجرایی روشن شد.
به گزارش ایرنا وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید برنامه های خود را برای تولید و اشتغال اعلام کنند، همچنین فرمانداران و اعضای کارگروه اشتغال شهرستان ها باید برنامه های خود در این زمینه را به صورت یکساله اعلام کنند.
وی اضافه کرد: تجربه ما در این سال ها نشان می دهد که سرمایه گذاری های دولتی جز در حوزه های زیرساختی ثمربخش نیست، تامین زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری توسط دولت انجام می شود و از آن پس بخش خصوصی می تواند با استفاده از زیرساخت ها سرمایه گذاری کند.
مروج الشریعه یادآور شد: نوع نگاه و سرمایه گذاری های ما برای اینکه به دنبال معیار و عدد مشخص باشیم مهم است، لذا تشخیص اولویت ها سبب بازدهی بالای توسعه می شود.
وی با بیان اینکه نوع کارها باید براساس اولویت بندی مشخص انجام شود گفت: هرچند با وجود نیروهای نظامی و انتظامی شامل ملتی امن هستیم اما باید برای توسعه اشتغال و امنیت سرمایه گذاری نیز بکوشیم.
وی از فرمانداران شهرستان های استان خواست توانمندی های شهرستان ها را مشخص کرده و پروژه هایی که به تولید و اشتغال ختم می شود را معرفی کنند.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با محدودیت هایی در حوزه اقتصادی کشور مواجه هستیم که مربوط به دولت های قبل و بعد نیست، در این زمینه برد با استان ها و شهرستان هایی است که مشکلات را با تکیه بر منابع داخلی، دانش بومی و شرکت های دانش بنیان خط می زنند.
وی بیان کرد: امروزه سخنان مقام معظم رهبری در شاکله اقتصاد مقاومتی برای تمام مسئولان فصل الخطاب است و همه در این زمینه مسئولیت داریم بنابراین باید اولویت ها را تشخیص و از اندک زمان و منابع هوشمندانه و عالمانه به روش های مختلف بهره برداری کنیم.
مروج الشریعه گفت: کارگروه های اشتغال و توسعه در تمامی شهرستان ها باید هوشمندانه برگزار شود تا سرمایه گذارانی که با مشکل مواجه می شوند در همان بدو را به مشکل آنها رسیدگی شود، این مهم ضمن اینکه مخارج کمتری به دنبال خواهد داشت سبب توسعه اشتغال می شود.
وی به پروژه های شاخص شهرستان فردوس هم اشاره کرد و گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یکی از این شاخص هاست که این مهم نیازمند تامین زیرساخت های خاصی است که مهمترین آن تشکیل سازمان مسئول است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در کارگروه تولید و اشتغال شبکه سازی مشاغل خانگی و راهکارهای عرضه و تقاضا را یاد بگیرند، زیرا کفایت، کاردانی و پیگیری از مهمترین مشخصه های یک مدیر موفق است.
وی یادآور شد: امید است با ایجاد هم افزایی و وحدت از کارهای حاشیه ای که برای مردم هیچگونه فایده ای ندارد دوری کرده و با دیدی خالصانه به مردم خدمت کنیم.
3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن *انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.