حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مسئولان گزینش استانداری های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان در بیرجند افزود: موضوع گزینش شامل همه امور است و انسان همواره در کار شخصی و اجتماعی خود در حال گزینش است.
وی با بیان اینکه امتیاز انسان بر جمادات و نباتات گزینش است چون فعالیت آنها غریزی است، یادآور شد: انسان گزینش دارد و اگرخوب گزینش کند ثواب برده و اگر گزینش بد انجام دهد، گناه می کند.
وی با اشاره به اینکه در کار شخصی اگر گزینش خوب یا بد شود ثواب و عقاب آن به خودمان برمی گردد، افزود: وقتی گزینش به مسائل سیاسی و اجتماعی می رسد با سرنوشت جامعه سروکار دارد و به میزان تاثیرگذاری آن بر جامعه فرد گزینش گر مسئول است.
وی تاکید کرد: امام علی (ع) در منشور حکومتی اش انتخاب نیرو برای کشور را منوط به گزینش و انتخاب اصلح می داند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اگر انسان مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی بپذیرد و براساس احساس خود خارج از دین، افراد غیرکارآمد را رشد دهد، مفاسد آن افراد به جامعه ضربه می زند.
عبادی گفت: بدترین مردم کسی است که عالم بقای خود را فدای چند روز دنیا کند و بدتر از این قشر کسی است که آخرت خود را برای دنیای دیگری فدا کند.
وی افزود: گزینشگر تحت تاثیر هیچ عامل غیر از خدا، عقل و وجدان قرار نگیرد، متاسفانه بعضی جاها دیده شده، نیروهای کارآمد،خوب وزبده را کنار گذاشته و از حزب وگروه خود فردی غیرکارآمد را صرفا به دلیل هم حزبی بودن به کارگیری می کنند.
وی اظهار کرد: انسان چند روزی که مسئول است خیال می کند قدرتی دارد، در صورتی که این چند روز برای آزمایش است.
وی یادآور شد: کشور مال مردم است و مالک اصلی آن خداست و فقط منافع مردم باید در نظر گرفته شود و دولت به معنای عام خدمتگزار مردم است و اگر خلاف آن عمل کند به ارباب خود یعنی مردم خیانت کرده است.
همچنین مدیر هسته گزینش استانداری خراسان جنوبی گفت: کار گزینش بسیار سخت است و گزینشگران تلاش دارند هیچ وقت حزبی یا جناحی عمل نکنند.
محمود عربی افزود: گزینشگران در راستای آرمان های امام راحل و تقویت سازمان ها و حفظ حقوق مردم و نظام تلاش می کنند.
وی اظهار کرد: هر هسته گزینش در استانداری ها پنج تا هفت عضو دارد و با وجود کمبود نیرو و امکانات بیشترین فعالیت را دارند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7559* 6054* خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.