ولی الله سیف روز دوشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: دستگاه ها باید به صورت ویژه از بانک ها حمایت کنند تا بانک ها متمرکز به واسطه گری وجوه مالی شوند.
وی گفت: دستگاه ها ضمن حمایت از بنگاه های اقتصادی باید از بانک ها هم حمایت کنند تا به حق و حقوق خود برسند زیرا هرچه بانک ها نقدینگی بیشتر داشته باشند تسهیلات بهتری را پرداخت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: در بخش تسهیلات، استان هایی همچون خراسان جنوبی باید مستثنی باشند اما باید پروژه هایی مورد بررسی قرار گیرند که به طور حتم دارای توجیه اقتصادی باشند زیرا اگر به پروژه ای که درآمد کافی نداشته باشد تسهیلات پرداخت کنیم بدون شک زیان حاصل از این موضوع فضای منفی را در جامعه به وجود خواهد آورد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: منابع محدودی که بانک ها دارند باید در جایی هزینه شود که منشاء اثر باشد نه اینکه همین منابع محدود هم از بین برود و در این میان مشکلات بانک ها هم برای دریافت مطالباتشان در استان باید تسهیل شود.
وی درباره وثیقه مورد نیاز برای اعطای تسهیلات از طرف بانک ها توضیح داد: وثیقه ابزار مطالباتی بانک ها در سراسر کشور است و هر چیزی که بتواند خاصیت این موضوع را داشته باشد به حتم نزد بانک ها پذیرفته خواهد شد.
سیف گفت: احساس مسئولیت مضاعف نظام بانکی در خراسان جنوبی خواسته ای بسیار منطقی و طبیعی است و بانک ها بر اساس ملاحظه های موجود باید این هدف را عملیاتی کنند.
وی بیان کرد: شعار هفته دولت در سال جاری «تدبیر و امید برای تولید و اشتغال» است و نقش نظام بانکی در تحقق این شعار بسیار حایز اهمیت است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در شرایطی که نظام بانکی کشور درگیر مشکلات ساختاری است و انباشتی از مشکلات دهه های گذشته تلاش این مجموعه را محدود کرده است ضمن اصلاح این وضعیت سایر دستگاه ها هم باید کمک کنند تا نظام بانکی خودش را بیابد.
وی اظهار کرد: با توجه به فشاری که نظام بانکی با آن مواجه است اما همکاران ما تلاش می کنند که هیچ وقفه ای در خدمت رسانی بانک ها ایجاد نشود.
سیف گفت: نظام بانکی کشور گسترش رفاه و توسعه را در دستور کار قرار داده و در نظر دارد که با ایجاد هماهنگی و پیشرفت در مناطق مختلف فاصله بین مناطق را کم کند.
رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز (دوشنبه) در نشست شورای هماهنگی بانک های خراسان جنوبی اعلام کرد: 50 هزار میلیارد تومان برای رونق تولید و اشتغال در کشور اختصاص یافت.
وی با پیش بینی اینکه افزایش نرخ اقتصادی در سال 96 نیز ادامه یابد گفت: با توجه به اینکه رشدی که سال 95 در بخش نفت حاصل شد در سال 96 قابل تکرار نیست، امید است تحرک در سایر بخش های اقتصادی بتواند نتیجه درصد رشد بالایی برای اقتصاد حاصل کند.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
ولی الله سیف امروز (دوشنبه) در پنجمین روز هفته دولت وارد بیرجند شد و شرکت در نشست شورای اداری استان و بازدید از کویر تایر را در ادامه این سفر یک روزه در برنامه دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.