حجت الاسلام محمد راستگو روز دوشنبه در گردهمایی همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان این حوزه افزود: نبود حمایت مسئولان از جنبش سبب شد امور متوقف شود، در صورتیکه همه مردم برای مبارزه با این ماده خانمان سوز همراه شدند اما مسئولان حمایت نکردند.
وی گفت: باید نگاه ویژه ای به مقوله مبارزه با مواد مخدر کرد، از حوزه شعار و تعریف خارج شد چراکه واقعیت چیز دیگری است.
وی با بیان اینکه در ارتباط با بحث مبارزه با مواد مخدر سال های سال تصمیم درستی گرفته نشد، بیان کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی سال 1357می گذرد و با تقدیم حدود چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در این مسیر، تعداد معتادان کاهش نیافته است.
به گزارش ایرنا، راستگو اظهار کرد: باید توجه کنیم، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بدون حمایت مسئولان امکان پذیر نیست.
وی یادآور شد: از مساله مواد سنتی باید عبور کرد در معرکه ای به نام مواد صنعتی درگیر هستیم، امروز مواد سنتی چیزی در مقابل مواد صنعتی نیست.
امام جمعه درح سربیشه، اعضای مافیای مواد مخدر را جزو خطرناک ترین انسان هایی دانست که به خود و ناموس خود رحم نمی کنند، برخی فروشندگان مواد مخدر شناسایی شدند اما با آنها برخورد جدی نشد.
راستگو با بیان اینکه زیربنای مبارزه با مواد مخدر کار فرهنگی است، گفت: این در حالی است که هیچگونه بودجه ای برای انجام کار فرهنگی و تبلیغی در بخش درح سربیشه در نظر گرفته نشده است.
وی یادآور شد: باید نسبت به مبارزه با مواد مخدر تصمیم جدی تری گرفته شود و مسئولان حمایت های فرهنگی و مالی را در این مسیر دریغ نکنند.
دُرُح، منطقه ای از بخش مرکزی شهرستان سربیشه واقع در خراسان جنوبی است، جمعیت این بخش، بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، حدود 10هزار نفر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.