با بهره برداری از این فرستنده، یک هزار و 500 نفر از مردم روستای «درمیان» از 18شبکه تلویزیونی و 19 شبکه رادیویی با کیفیت مطلوب بهره مند شدند.
مدیرکل صدا وسیمای خراسان جنوبی روزشنبه در مراسم شروع به کار فرستنده دیجیتال روستای درمیان ، افزود: این فرستنده با صرف یک میلیارد و 750 میلیون ریال اجرا شد، یک میلیارد و 550 میلیون ریال آن از محل بودجه این رسانه و بقیه از محل بودجه دهیاری تامین شد.
وی بیان کرد: طبق توافق سال گذشته بین معاونت امور استان های صدا و سیما و استانداری خراسان جنوبی، مقرر شد 60 فرستنده دیجیتال در استان راه اندازی شود.
وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که با تخصیص به موقع بودجه دولتی تا پایان سال96 به این تعهد عمل کنیم.
به گفته وی هم اکنون وضعیت پوشش شبکه های دیجیتال در کشور 90 درصد است این عدد در استان 83 درصد است، با راه اندازی 60 ایستگاه دیجیتال تا پایان امسال پوشش شبکه دیجیتال در استان به 90 درصد خواهد رسید.
فرماندار درمیان هم گفت: فرستنده دیجیتال از جمله مطالبات مردم روستای درمیان بود که از مدتها پیش راه اندازی آن را از مسئولان مطالبه کردند.
محمد بشیری زاده، بیان کرد: در گذشته به دلیل نبود سامانه تلویزیونی دیجیتال در برخی روستاهای مجاور، مردم در دسترسی به شبکه ها و تماشای برنامه های تلویزیونی با مشکل فراوانی روبه رو بودند با راه اندازی آن ، مشکل رفع شد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.