محمد بشیری زاده، روز سه شنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درمیان، افزود: این شهرستان با وجود مرزی بودن کمترین میزان قاچاق کالا را دارد.
وی توقف فعالیت یک جانبه بازارچه مرزی گلورده در اواخر سال 1393 توسط افغانستان را مهم ترین مشکل شهرستان ذکر کرد و یادآور شد: بازگشایی بازارچه برای صادرات سیمان در حال پیگیری است، از طرف استانداری خراسان جنوبی تاکنون پیگیری های خوبی برای راه اندازی بازارچه انجام شده است.
وی با بیان اینکه گازرسانی به 50 روستای شهرستان با پیشرفت فیزیکی بالا در حال اجراست، گفت: به نیمی از روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی شد، گاز رسانی به روستاهای مرزی در اولویت قرار دارد.
وی قاچاق پیاز زعفران را یکی از دغدغه های مسئولان استان دانست و ادامه داد: باید جلوی قاچاق پیاز زغفران به افغانستان گرفته شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان 230 واحد مرغداری وجود دارد، اضافه کرد: تعداد زیادی از این مرغداری ها بدون مجوز است، جهاد کشاورزی و دامپزشکی به این واحدها مجور بدهند تا زمینه تولید و اشتغال فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه در برخی روستاها سیلندر گاز مایع با بیش از قیمت مصوب به فروش می رسد، اضافه کرد: باید با نظارت بیشتر مسئولان، گاز مایع با قیمت واقعی به دست روستاییان برسد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.