مجید درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی افزود: میزان پرداخت تعهدات بلند مدت سال گذشته نسبت به سال 94، 24 درصد و تعهدات کوتاه مدت 17 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه سال 95، 11.1 میلیارد تومان سهم بیمه بیکاری در استان پرداخت شد، گفت: تعداد افراد بیمه بیکاری تا پایان سال 95، هزار و 29 نفر بود که امسال به 973 نفر کاهش یافت.
وی با بیان اینکه امسال 45 درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، یادآور شد: در مجموع 346 هزار و 432 نفر اعم از مستمری بگیران، بیمه شدگان اصلی و افراد تبعی تحت پوشش این سازمان هستند.
به گزارش ایرنا درویشی، اظهار کرد: در حال حاضر 114 هزار و 175 نفر بیمه شده اصلی و 14 هزار و 607 نفر مستمری بگیر از جمعیت 769 هزار نفری استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

** مطالبه 580 میلیارد ریالی کارفرمایان به تامین اجتماعی
وی میزان مطالبات کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی اعم از افراد حقیقی و حقوقی را 580 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تعداد بیمه شدگان اصلی 6 درصد و مستمری بگیران 10 اصلی نسبت به ابتدای سال 95 افزایش یافت.
وی عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، تعامل با واحدهای اقتصادی سرلوحه اقدامات این سازمان قرار گرفت.
وی به تهاتر مطالبات پیمانکاران با اسناد خزانه اسلامی توسط دولت اشاره کرد و گفت: این امکان به تامین اجتماعی داده شد تا در قراردادهای عمرانی به صورت متمرکز و در سطح کشور مطالبات بیمه ای را بتوان با اسناد تهاتر و بدهی های سازمان را مطالبه کرد.

** قانون بخشودگی جرایم بیمه ای ادامه می یابد
وی با بیان اینکه بخشودگی جرایم در 2 نوبت سال های 95 و 96 اجرایی شد، یادآور شد: قانون بخشودگی جرایم ادامه خواهد داشت و کارفرمایان خوش حساب که حق بیمه کارگر را مرتب پرداخت می کند اگر به دلایلی با ارایه مدرک، برای پرداخت حق بیمه دچار مشکل شوند می توانند از این قانون بهره مند شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اظهار کرد: برای حمایت از اشتغال کارگاه های کوچک و متوسط بخشنامه ای مبنی بر اینکه کارفرمایان کارگاه های زیر 100 نفر برای دریافت تسهیلات بانکی نیاز به ارایه مفاصی حساب ندارند، صادر و در استان اجرایی شد.
درویشی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، سازمان تامین اجتماعی متعهد شد برای وصول مطالبات خود به مبلغ تسهیلات این افراد مراجعه نکند و هیچگونه وجهی دریافت نشود تا آنها بتوانند با استفاده از تسهیلات واحد تولیدی خود را سامان بدهند.

** الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای
وی از الکترونیکی شدن خدمات بیمه ای در استان خبر داد و یادآور شد: طرح نام نویسی مخاطبان سازمان و شماره ملی بیمه ای در خراسان جنوبی به عنوان نخستین استان در کشور اجرایی شد.
وی اضافه کرد: قدم نخست برای تامین اجتماعی الکترونیک، شماره ملی بیمه بود مردم قرار نیست برای دریافت خدمات به شعبه های تامین اجتماعی مراجعه کنند.
به گفته درویشی، در گام دوم تشکیل پرونده فنی الکتروینک در دستور کار تامین اجتماعی استان قرار گرفت، در حال حاضر در 65 شعبه این مهم در حال انجام است و تا پایان شهریورماه در تمام شعبه های تامین اجتماعی استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، افرادی که امسال بیمه شوند به صورت مستقیم تحت پوشش طرح قرار می گیرند و تمام اطلاعات و تعهدات افرادی که از قبل بیمه بودند نیز ثبت سیستم می شود تا بیمه شدگان و مستمری بگیران از خدمات الکترونیک بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: با اجرای طرح یاد شده، علاوه بر اینکه مستمری بگیران و بیمه شدگان تحت پوشش می توانند در لحظه از خدمات الکترونیک برخوردار شوند، امنیت اطلاعات آنها نیز حفظ می شود، سوابق بیمه شدگان در سایت اینترنتی www.tamin.ir وجود دارد.

** راه اندازی پلتفرم یکپارچه دولت همراه
وی از راه اندازی پلتفرم یکپارچه دولت همراه خبر داد و افزود: سازمان تامین اجتماعی با هدف تسریع دسترسی مخاطبان خود به خدمات ارایه شده توسط این سازمان، با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و امنیت ریاست جمهوری پلتفرم یکپارچه دولت همراه با شماره گیری #1420*4* راه اندازی کرد.
به گفته درویشی، استعلام استحقاق درمان، نمایش فیش مستمری، استعلام وضعیت بیمه پردازی در فاز نخست، و در مراحل بعدی استعلام اطلاعات مرتبط با کارگاه، نمایش بدهی کارفرمایان و امکان پرداخت از طریق گوشی همراه همچنین سرویس های درمانی مانند اخذ نوبت از تمانی مراکز درمانی این سازمان میسر می شود.
وی به خلاصه ای از عملکرد تامین اجتماعی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پرداخت 110 فقره وام قرض الحسنه 20 میلیون ریالی به مستمری بگیران، پرداخت کمک هزینه بلاعوض به مبلغ 573 میلیون ریال، اعزام 146 بازنشسته و مستمری بگیر به مشهد مقدس از جمله اقدامات است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.