محمد شفیعی روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی افزود: این مبلغ صرف تقویت؛ تکمیل و تجهیز مدارس می شود.
وی بیان کرد: مدیران باید پیگیر جذب بودجه از اداره های کل باشند، اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای 15 درصد بودجه تخصیصی است، با توجه به مشکلات زیرساختی خوسف نمی توان بسیاری چالش ها را با این اعتبار رفع کرد.
شفیعی با اشاره به مشکل آموزش و پرورش همچون شرایط مدرسه استثنایی خوسف و برگزاری کلاس درس در کانکس، افزود: باید برای رفع این مشکل از ظرفیت سایر مدراس و مکان هایی که در اختیار سایر دستگاه هاست، استفاده کرد.
وی به تعامل دهیاری ها و آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: از امکانات دهیاری ها در کمک به مدارس روستایی در حد اختیار و توان دهیاری ها استفاده شود .
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان هچنین با بیان اینکه دانش آموزان مدارس بدون اجازه والدین حق اعزام به اردوها ندارند، افزود: بدون اخذ رضایت والدین هرگونه خروج دانش آموزان از مدرسه غیرقانونی است،مسئولیت آن به عهده مدیر مدرسه خواهد بود.
شفیعی با بیان اینکه باید شرایط استفاده از مدارس بدون استفاده برای کارهای عام المنفعه فراهم شود، افزود: در صورتی که دهیاران به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی توانایی پرداخت هزینه خرید مدرسه را ندارند می توانند ساختمان را اجاره کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسه های آموزشی روزهای 14 و 15 ماه جاری برگزار می شود، افزود: بایستی شرایط به نحوی در محل برگزاری آزمون فراهم شود که باعث کاهش استرس دانش آموزان و والدین آنها شود.
وی تاکید کرد که تمام دستگاه های مرتبط با برگزاری کنکور در شهرستان کمک کنند تا امسال نیز آزمون سراسری به بهترین شکل در شهرستان برگزار شود.
ازمون سراسری سال 1396 در شهر خوسف که در فاصله 35 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد، در مدرسه علامه امینی با شرکت 177 دانش آموز در 4 نوبت برگزار خواهد شد.
9866*2047*خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد- انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.