محمد شفیعی، روزسه شنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان خوسف افزود:با برگزاری نشست های دو جانبه و چند جانبه با مدیران دستگاه اجرایی شهرستان و نیز استان(خراسان جنوبی)، پس از جمع بندی نسبت به توزیع اعتبار اقدام شده است.
وی بیان کرد: خوسف از شهرستان تازه تاسیس و با مشکلات زیادی از لحاظ زیرساخت ها رو به روست، انتظار مردم و مسئولان محلی هم به حق است، اما با توجه به کمبود منابع مالی نمی توان همه مشکل را در یک محدوده زمانی رفع کرد، دولت در حد توان هم سعی کرد، در بحث زیرساخت ها قسمتی از مشکلات عمده را رفع کند.
شفیعی با اشاره به اینکه امسال از لحاظ شاخص های توزیع اعتبار نسبت به سال های قبل ، وسعت شهرستان حذف شد، تاکید کرد: خوسف سومین شهرستان پهناور خراسان جنوبی است، وسعت زیاد باعث پراکندگی سکونت گاه های جمعیتی است و برای خدمات رسانی به شهروندان به بودجه بیشتری نیاز است.
فرماندار خوسف در ادامه با بیان اینکه هرچند اعتبار تخصیصی شهرستان کمتر از انتظار است، اما یادآور شد: بودجه شهرستان با توجه به رشد 60 درصدی کمک شایانی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خواهد کرد.
شفیعی با انتقاد از شروع عملیات اجرایی تعدادی پروژه سال های گذشته بدون بررسی منابع مالی و کارشناسی که تعداد آنها را 63 مورد ذکر کرد، افزود: اگر تمام بودجه چند ساله شهرستان به اجرای این پروژه ها اختصاص یابد، تکمیل نخواهد شد.
وی با تاکید به اینکه 15 درصد بودجه دستگاه های اجرایی در اختیار استان و 85 درصد در اختیار وزارتخانه هاست، اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان پیگیر جذب اعتبار در اختیار دستگاه خود در استان باشند.
شفیعی مشکل خوسف در بحث زیرساخت ها را تکمیل نبودن راه های روستایی ، لایروبی قنات، آبرسانی به روستاها، بهداشت و درمان، فضاهای آموزشی نیمه ذکر کرد و یادآور شد: در سال 96، اعتبار این پروژه ها نسبت به سال های گذشته از افزایش مناسبی برخوردار خواهد بود.
به گفته وی، بودجه شهرستان که مرکز آن در 36کیلومتری جنوب غرب بیرجند قرار دارد، در سال 95، 140 میلیارد ریال و امسال به 260 میلیارد ریال افزایش یافت، و ابراز امید واری کرد، درصد بالایی از این مبلغ تخصیص یابد .
وی در ادامه به پیگیری استاندار خراسان جنوبی برای رفع مشکل بهداشت و درمان و تکمیل بیمارستان خوسف اشاره کرد و افزود که آقای پرویزی به جد پیگیر تخصیص اعتبار ملی است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز قول مساعد داد، ان شاء لله در آینده نزدیک پیمانکار پروژه مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استخر و سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوسف بیان کرد: با پیگیری استاندار از محل منابع دیگری، اعتبار پیش بینی شده است که امسال قدم بزرگی برای تکمیل این پروژه ها برداشته خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به حجم عملیات پروژه هایی چون بیمارستان ، استخر و سالن آمفی تئاتر نباید انتظار داشت، ظرف یکسال این پروژه ها تکمیل شود، 2، سه سال تا زمان بهره برداری و تجهیز آن نیاز است.
س.ا.م.ن 2047* تنظیم و انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.