هادی قربان پور دوشنبه شب در مراسم افطاری و توزیع غذای گرم نیازمندان و بسیجیان روستاهای «گسک، مسک، زارگز، آویجان، فیزیک، نوزاد، درمیان و بورنگ» شهرستان افزود: ارزش هر پرس غذای هفت هزار ریال است که با همکاری آستان قدس رضوی، قرارگاه ثامن الائمه 2 و گردان امام حسین(ع) شهرستان درمیان تهیه و توزیع شد.
وی بیان کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان 165کیلوگرم گوشت قرمز به ارزش 50 میلیون ریال بین نیازمندان منطقه توزیع شده است.
به گفته وی برپایی افطاری ساده با محور مکان های مذهبی و مساجد نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ساده زیستی دارد و مروج سبک زندگی اسلامی و دوری از مصرف ‌گرایی است.
وی با اشاره به اینکه رمضان ماه مهمانی خدا، دل بریدن از لذایذ جسمانی و نزدیک شدن به صفات والای انسانی است، افزود: از سنت‌ های پسندیده در این ماه، افطاری دادن به روزه‌ داران حتی با یک خرماست که نزد خداوند متعال دارای قرب و ارزش بالایی است.
وی با بیان اینکه در اسلام سفارش به افطاری ساده شده است، اظهارکرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر افطاری‌ ها سنگین و تجملاتی برگزار شود نه‌ تنها ثوابی در پی نخواهد داشت بلکه با توجه به اسراف و صرف هزینه‌ های گزاف در مکتب اسلام هم مذموم است.
وی یادآور شد: همانگونه که در اسلام رسیدگی به نیازمندان مورد توجه قرار دارد به اطعام و اکرام روزه داران نیز تاکید شده است .
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.