سید علی اکبر پرویزی عصر پنجشنبه با طرح این پرسش هدف از انجام این کار چیست، افزود: نامی برای روز بیرجند انتخاب شود، که نمادی از مردم این خطه از شرق کشور باشد.
وی بیان کرد: علم، فرهنگ، دانش و دین بخشی از نماد مردم بیرجند است ، هر اسمی برای نامگذاری روز بیرجند انتخاب شود، ممکن است موافق و مخالفانی داشته باشد.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی چهره های برجسته علمی و فرهنگی زیادی دارد ، نام انتخابی به گونه ای باشد که پس از تصویب شورای فرهنگ استان، در شورای فرهنگ عمومی کشور قابل دفاع باشد.
همچنین رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در این نشست با محکوم کردن حمله تروریستی روز چهارشنبه در صحن حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی ، یاد و خاطره 17 شهید این حادثه را گرامی داشت و برای سلامتی 53 زخمی این دو حادثه دهشت افکنی آرزوی سلامتی کرد.
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی افزود: ما عالم جماد، نبات و حیوانی را طی می کنیم، می خواهیم به عالم انسانی، نورانی، معنوی ، ولایی و رحمانی برسیم.
امام جمعه بیرجند اظهار کرد: با این شرایطی که داریم موضوع را درک می کنیم، ما بنده خدای مهربان هستیم، باید به کمال برسیم و آنچه روز گذشته در تهران رخ داد، بی توجهی به دین است.
وی در ادامه از ولایت فقیه به عنوان هدیه حضرت امام(ره) یاد کرد و گفت: باید به ولایت عرفانی برسیم، هدف از ولایت فقیه مورد نظر امام شهدا، رسیدن به درجه معنویت است.
رضایی بیرجندی در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یک واحد نورانی برای دنیاست، و خراسان که مدفن امام رضا(ع) است، مرکز یک قطعه نورانی است و هر منطقه استان خراسان جنوبی از جمله فردوس، قاینات، نهبندان ، طبس و ... پر از درمان های معنوی است.
وی با اشاره به فعالیت 800 ساله حوزه علمیه معصومیه بیرجند و 750ساله این نهاد در بخش زهان قاینات تاکید کرد که روزی برای نامگذاری بیرجند انتخاب شود که مختص این منطقه باشد.
در این نشست اقدام های انجام شده در مورد طرح پژوهشی نامگذاری روز بیرجند توسط دانشگاه بیرجند و مجری طرح محمد امین ناصح ارایه شد.
در این نشست تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به طرح دیدگاه های خود برای نامگذاری روز بیرجند پرداختند.
یکی از روزهای پیشنهادی با توجه به نقش مدرسه شوکتیه به عنوان سومین مدرسه نوین پس از دارالفنون تهران و رشدیه تبریز که اول بهمن سال 1386تاسیس شد، است.
در نشست مقرر شد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نسبت به فراخوان عمومی برای معرفی روز بیرجند اقدام کند.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.