موسی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین سرشماری زنبورستان ها که مهر ماه سال گذشته انجام شد، سرایان هزار و 578 کلنی زنبور عسل دارد که میزان تولید به ازای هر کندو 5.5 کیلوگرم پیش بینی می شود.
وی گفت: این شهرستان به لحاظ شمار کلنی و از نظر حجم تولید عسل در رتبه چهارم در میان 11شهرستان تابعه خراسان جنوبی قرار دارد.
وی بیان کرد: توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان می تواند اشتغال زایی مناسبی را برای جوانان ایجاد کند و به لحاظ انجام عملیات گرده افشانی توسط زنبور عسل سبب رونق کشاورزی و تقویت محیط زیست شود.
به گزارش ایرنا، سلیمانی بر ضرورت خروج پرورش زنبور عسل از تولید تک محصولی به چند محصولی تاکید کرد و گفت: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل تولیدات دیگری مانند ژل رویال، گرده گل، بره موم، موم، زهر و نیش زنبور عسل را دارد و توجه به این فرآورده ها نقش بسزایی در افزایش درآمد زنبورداران خواهد داشت.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در خراسان جنبوی در تولید و جمع آوری ژل رویال، پرورش ملکه، موم و بره موم، افزایش تولید کیفی عسل، بسته بندی محصول و غیره باید در دستور کار قرار گیرد.
به گفته سلیمانی عمده ترین مشکلات زنبورداران در حال حاضر وجود عسل های تقلبی در بازار، تغییرات محیطی، وزش بادهای موسمی و بروز بیماری های ناشناخته است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.