نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در این مراسم گفت: موضوع مقاومت توسط مردم ستایش می شود، باید علت مقاومت را بررسی کرد،آن را شناخت، هم مفهوم و معنای پیروزی و شکست را دانست.
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه مقاومت به عنوان یک امر تولیدی توسط قشرهای مختلف تحسین می شود که چگونه به دست می آید، اظهار کرد: چه کسانی و کدام جامعه می تواند مقاومت کند.
وی ادامه داد: طبیعتا، مقاومت بر اساس دستیابی به پیروزی حاصل می شود، پیروزی، کامیابی و دستیابی به هدف است و شکست بازماندن از هدف است، آیا همه این موارد مطلق است؟
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: رسیدن به هدف باید بر اساس اصول باشد، باید دید در وجود انسان چه چیزی می تواند در رسیدن به هدف و دستیابی به او کمک کند.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند گفت: انسان از نظر انسانی می تواند یک هدف داشته باشد آن کمال خلق هست که لازمه آن مظهر حسن اوصاف است که انسان را در دستیابی به حکمت، عقل و علم کمک می کند و تنها هدفی که از نظر زاویه انسانی است، این است.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد که پیروزی طلیعه قضیه ذاتی مساله است و پیروزی در ذات هر فردی است اگر درست هدایت شود حق بر باطل پیروزی ذاتی دارد.
وی عنوان کرد که باطل پیروز نیست، اگر دنیا را باطل پر کند، هرگز پیروز نیست، و پیروز انسان واقعی است.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که می خواهند از راه باطل پیروز شوند بدانند این ناشدنی است، یادآور شد: دین صحنه تمرین برای رشد و صحنه آزمایش برای رشد انسان است، که خدا قرار داد تا در مقابل جهل و خرافات ایستادگی کند.
وی با اشاره به تکریم مردم نسبت به مقام شامخ شهدا و احترام به آزادگان اظهار کرد: بزرگترین برنده میدان زندگی کسی است که در مقابل ظلم ، شیطان ،جهل و دشمنان دین ایستادگی کند.
وی خطاب به افراد حاضر گفت: سال ها از فتح خرمشهر می گذرد، چه عاملی باعث شد که شما امشب در این محفل نورانی حاضر شوید.
وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است که از نوع نظامی نیست، در پیش رو داریم، بلکه خیلی سخت تر از خرمشهرهای نظامی است.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه به توطئه های استکبار و استعمار بین الملل برای غارت ثروت ملت های مسلمان اشاره کرد و افزود: آنها به این نتیجه رسیدند تا زمانی که قرآن در کشورهای اسلامی حاکم است، قادر به سیطره بر این کشورها نیستند.
وی تاکید کرد که دشمن در صدد است محتوا، فرهنگ، دانش و بصیرت قرآنی را از زندگی مردم مسلمان دور کند، آنوقت می توانند بر آنها تسلط پیدا کنند.
وی یادآور شد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود سعی دارد با اشاعه مواد مخدر، تفرقه،دامن زدن به مسایل مذهبی، قومی، حتی طرح مساله بالا و پایین شهر، شهری و روستایی زمینه تسلط خود را بر کشورهای اسلامی فراهم کند که نمونه آن رضا خان در ایران و کمال آتا ترک در ترکیه است.
وی در ادامه با اشاره به سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی و انعقاد قرارداد 110میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات با این کشور در این هفته آن را نمونه ای از سطله طلبی اسکتبار بر کشورهای اسلامی عنوان کرد.
به گفته عبادی مردم یمن، عراق، سوریه، لبنان برای آزادی مبارزه می کنند و موفق هم خواهند شد و استکبار جهانی برای مسلمانان برنامه دارد باید مواظب توطئه های دشمنان اسلام بود.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.