در خراسان جنوبی 98بقعه متبرکه وجود دارد.
حجت الاسلام منصور هاشمی، روز دوشنبه در حاشیه کارگاه رسانه ای وقف در گفت و گو با خبرنگارن افزود: برپایی خیمه معرفت، افطاری ساده، برپایی نمایشگاه، کلاس تفسیر، ترتیل خوانی و جزء خوانی، محفل انس با قرآن، برپایی نماز عید فطر و غیره از برنامه های پیش بینی شده است.
وی از اعزام 15 مبلغ از حوزه علمیه قم به خراسان جنوبی به مناسبت ماه رمضان خبر داد و گفت: همچنین 30 نفر از مبلغان محلی برای تبلیغ در این ایام به 45 بقعه اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه در ایام رمضان شاهد حضور قاری مصری در بقاع متبرکه خواهیم بود، افزود: برپایی چهار خیمه معرفت در بقاع متبرکه، غرفه های کودک، مشاوره عفاف و حجاب، برگزاری دعای توسل، کمیل، ندبه، افتتاح و مراسم شب قدر از دیگر برنامه هاست.
به گزارش ایرنا، هاشمی اظهار کرد: این اداره کل کار بسیار مهمی در حفظ قرآن انجام داد، که در نوع خود در کشور بی نظیر است، هزینه زیادی در این زمینه اوقاف متحمل شد اما بخشی از هزینه ها از طریق موقوفات شوکت آباد بیرجند تامین می شود.
وی ادامه داد: اکنون 20 نفر از نوجوانان 10 تا 15 سال و بالاتر بیرجند مشغول حفظ کل قرآن هستند و در کمتر از یکسال حافظ کل قرآن خواهند شد که در نوع خود بی نظیر است.
وی اضافه کرد: برای تجهیز مدرسه شبانه روزی قرآن هشت میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شد که از درآمد های موقوفه تامین شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: در ماه رمضان تلاش داریم فضای جامعه قرآنی شود و عطر قرآن در خانه ها جاری شود.
هاشمی در ادامه به انجام 42 وقف جدید در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 32 وقف توسط یک فرد خیر در حاجی آباد بیرجند انجام شده است.
وی گفت: خراسان جنوبی با دریافت 721 سند موقوفه بعد از فارس و خراسان رضوی مقام سوم و شهرستان بیرجند مقام نخست اخذ سند را در کشور کسب کرد.
وی یادآور شد: پارسال هزار و 170 فقره سند وقف در استان اخذ شد، تعهد استان در سال 96 اخذ چهار هزار سند است که از ابتدای سال تاکنون 230 سند وقف اخذ شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.