علی ناصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که مردم در فرصت قانونی برگزاری انتخابات رای خود را به صندوق بیندازند و حماسه حضور، تبدیل به سند افتخار دیگری در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی شود.
وی ادامه داد: در شهرستان بیرجند 205 شعبه رای وجود دارد، از این تعداد 92 شعبه شهری و 113 شعبه مربوط به روستاهای بخش مرکزی است.
وی یادآور شد: در92 شعبه شهری رای گیری ریاست جمهوری و شورای شهر انجام می شود و برای اولین بار انتخابات شورای شهر در بیرجند به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در روستاها شوراها به شیوه سنتی و دستی کار رای گیری را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به گزارش ها، 2 ساعت قبل از رای گیری اعضای شعبه های رای در محل مستقر شدند و فرایند پلمپ صندوق را انجام دادند.
فرماندار بیرجند گفت: صبح امروز به دلیل استقبال خوب همشهریان بیرجندی از انتخابات و هم رای گیری الکترونیک فرآیند رای گیری مقداری با کندی انجام شد.
ناصری افزود: در حال حاضر در همه شعبه ها رای گیری به سرعت انجام می شود و مشکلی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: در شهر بیرجند 140 نفر برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند که پس از سپری شدن مراحل قانونی امروز 101 نامزد به عنوان افراد نهایی در حال رقابت با یکدیگر هستند.
وی یادآور شد: در روستاها 966 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام کردند، که پس از سپری شدن مراحل قانونی 894 تن نامزد امروز برای به کسب 488 کرسی در شوراهای روستاها با هم رقابت می کنند.
وی تصریح کرد: روستاهای بخش مرکزی بیرجند بر اساس جمعیت شوراهای سه نفری و پنج نفری دارند که مجموعا 50 هزار تعرفه برای روستاها توزیع شده است.
ناصری گفت: برای شورای شهر بیرجند 9 نفر برای 9 کرسی توسط مردم انتخاب خواهند شد.
وی ابراز امیدواری کرد که مردم در ساعت قانونی به شعبه های رای گیری مراجعه کنند تا در پایان وقت رای گیری ازدحام بیش از حد نباشد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559*2047* خبرنگار - امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.