در آخرین شب تبلیغات علاقه مندان به نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها در مرکز شهرستان های بیرجند، خوسف، نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاینات، فردوس، سرایان، بشرویه و طبس از ظرفیت ها و توان تبلیغاتی به نفع نامزد مورد علاقه شان استفاده کردند.
هواداران نامزدها چهارشنبه شب در تعدادی از خیابان های منتهی به مرکز شهرهای استان از جمله بیرجند تا ساعت 2 بامداد روز پنجشنبه در حال تبلیغ بودند، آنان با توزیع بروشور و شعارهای جمعی به نفع داوطلب مورد حمایت شان تبلیغ می کردند.
اغلب افراد حاضر در خیابانها، میدان ها جوانان و نوجوانانی بودند که با تلاش غیرقابل وصف در حال تبلیغ بودند، بسیاری از نمایندگان رسانه ها، شب گذشته شور و حال انتخاباتی را به تصویر کشیدند.
تعدادی از جوانان بیرجندی هم با نصب عکس نامزد مورد حمایت خود بر بدنه خودروها در خیابان های غفاری، معلم، پاسداران و مدرس حرکت می کردند، همچنین تعدادی از خانواده ها که سوار خودروها بودند، به خیابان ها آمده بودند، به همین دلیل بیشترین ترافیک مربوط به مدرس، معلم و پاسداران بود.
ماموران راهنمایی و رانندگی هم تمام تلاش خود را برای تسهیل تردد خودروها به کار گرفته بودند، تعدادی از مسئولان نهادهای مختلف اطلاعاتی، امنیتی و قضایی در شهر حضور داشتند.
از 6نامزد ریاست جمهوری مورد تایید شورای نگهبان، محمدباقر قالیباف به نفع حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و اسحاق جهانگیری به نفع حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی کناره گیری کردند.
از مجموع نامزدها ستاد تبلیغات روحانی، رئیسی، قالیباف و مصطفی میرسلیم در مرکز استان و در تعدادی از مراکز برخی شهرستان ها دایر شد، هاشمی طبا و جهانگیری تنها به تبلیغات در تلویزیون و رادیو اکتفا کردند و این 2 در خراسان جنوبی ستاد دایر نکرند.
دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان گفته بود که از مجموع ثبت نام شدگان برای نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، صلاحیت حدود 99 درصد آنان توسط هیات های اجرایی و نظارت تایید شد.
محمد رضا غیرتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، مجموع ثبت نام شدگان برای نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان را پنج هزار و 678 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد پنج هزار و 468 نفر آنان تایید صلاحیت شدند.
وی گفت: از ثبت شدگان یادشده، 683 نفر در حوزه شهری و چهار هزار و 995 نفر مربوط به حوزه روستایی هستند.
وی مجموع کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی را 2 هزار 966 کرسی ذکر کرد و گفت: از این تعداد 144 کرسی شهری و 2هزار و 822 کرسی روستایی هستند.
همچنین دبیر ستاد انتخابات استانداری خراسان جنوبی قبل از این مشارکت مردم استان در چهارمین دوره انتخابات شوراها را 82.1 درصد ذکر کرد و گفته بود: در این انتخابات پنج هزار و 659 نفر داوطلب، ثبت نام کردند که پنج هزار و 150 نفر مربوط به روستاها و 545 نفر مربوط به شهرها بود.
علی جزندری ادامه داد: از مجموع ثبت نام شدگان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان، پنج هزار و 473 نفر مرد و 222 نفر زن بودند.
جمعیت خراسان جنوبی بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، 769هزار نفر اعلام شد که از این تعدادد 454 هزار(59درصد) نفر جمعیت شهری و 315هزار نفر (41درصد) روستایی هستند.
این استان 151هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و تراکم جمعیت آن در هر کیلومتر مربع 5.1 نفر است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری فردا(روز جمعه) 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.