ادامه مطلب به این شرح است: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
برگزاری انتخابات در کشور ما به فرموده رهبر عزیزمان از افتخارات جمهوری اسلامی است : « مساله انتخابات مساله ی بسیار مهم و اساسی و تعیین کننده ای است.
انتخابات مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود است.
شما وقتی رئیس جمهور را انتخاب می کنید یعنی تمام سر رشته های اجرایی کشور را در دست کسی می گذارید که منتخب شما و بر خاسته از رای و اراده شماست.
این کار به معنای قدرت مردم در اداره کشور و در دست داشتن سرنوشت کشور به وسیله ملت است»
ما به عنوان یک ایرانی که نسبت به کشور خود علاقه داریم و نسبت به ما به عنوان یک ایرانی که نسبت به کشور خود علاقه داریم و نسبت به آینده و وضعیت کشور خود دغدغه مندیم موظفیم در انتخابات آگاهانه شرکت کنیم و علاوه بر اصل حضور و مشارکت وظیفه داریم برای انتخاب درست تحقیق و بررسی جدی داشته باشیم.
با افرادمطمئن وآگاه مشورت کنیم و یا از رسانه های اجتماعی اعم از رسانه های مکتوب از قبیل روزنامه ها و نشریات ، رسانه های دیداری وشنیداری مانند صدا وسیما و یا فضای مجازی بهره گیریم. نمونه بارز آن پخش مناظره های انتخاباتی از رسانه ملی است که این پخش زنده مناظره ها به بالا بردن اعتماد عمومی به جامعه کمک می کند و شایعات را به حاشیه رانده و نقش موثر وبا بالا بردن سطح اگاهی در انتخاب مخاطبان، سبب افزایش حضوز نیز می گردد.
سایر رسانه ها از قبیل روزنامه ها نیز با توجه به کارکرد خود با معرفی کاندیداها و برنامه های آنان ، فرصتی را برای نامزدها و مردم فراهم می کنند تا روشنگری و اطلاع رسانی صورت گرفته و گزینه اصلح را انتخاب نمایند اما رسانه های نوین ومجازی نیز در جهت دهی به افکار عمومی نقش موثری را در انتخابات دارند و امروزه شاهدیم شبکه های اجتماعی موبایلی به جهت دسترسی راحت و ارزان مخاطبان زیادی را جذب خود نموده است.
آنچه قابل اهمیت است این که در کنار اثر گذاری مثبت وسریع این شبکه های اجتماعی، نمی توانیم آسیب ها وچالش های ناشی از آن را نادیده بگیریم و در موضوع مهمی چون انتخابات متاسفانه شاهد انتشار خبرهای دروغین و یا رواج شایعات ویا تخریب های ناجوانمردانه و بد اخلاقی های سیاسی هستیم و در این فضا به خاطر شرایط خاص خود موارد تخریبی شامل عکس ، فیلم و مطالب به راحتی در میان طیفی گسترده از مخاطبان شبکه های اجتماعی منتشر می شود.
سرعت پخش خبرهای کذب و شایعه فوق العاده بالاست و اگر شایعه ای مطرح شود پاسخ دادن و تکذیب آن نمی تواند به راحتی آثار آن را بر طرف کند.
لذا اطلاعاتی که در فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار می گیرد نمی تواند قابل اطمینان و اتکا باشد.
اینجاست که ما باید برای دستیابی به انتخابی درست باید اطلاعات خود را از منابع موثق کسب کرده و به صرف دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی به آن اعتماد کامل نکنیم تا خد ای ناکرده در انتخاب خود دچار خطا نشویم که در نزد خدا و مردم مسئول خواهیم بود.
امید است با ساماندهی مناسب فضای مجازی و همچنین حضور رسانه های اصیل و صاحب مجوز از مراجع ذیربط در کنار سرعت خبررسانی به مردم عزیز ، اطلاع رسانی صحیح و موثق نیز در این فضا قوام بیشتری بگیرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559*2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.