سرگرد علی خبازی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگاه ها در عرصه های صنایع دستی، پرورش دام و زنبور عسل، ماهی، کبک و بوقلمون و همچنین کاشت زعفران فعالیت دارد.
وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته 18میلیارد و580 میلیون ریال تسهیلات ویژه اقتصاد مقاومتی به متقاضیان راه اندازی این کارگاه ها پرداخت شده است.
خبازی محرومیت زدایی را یکی از مهمترین رسالت های بسیج خواند و اضافه کرد: در همین راستا سال قبل، دو هزار و 994 نفر در قالب اردوهای یک روزه، 23 نفر در قالب اردوهای سه روزه و 106 نفر نیز در قالب اردوهای هفت روزه به مناطق محروم شهرستان اعزام شده اند.
وی از اعزام 300 نفر دانش آموزان در اردوهای جهادی 10 روزه خبر داد و اظهار کرد: افراد اعزام شده در عرصه های مختلف خدمات رسانی و محرومیت زدایی، عمرانی، آموزشی و بهسازی و مرمت مدارس فعالیت کردند.
به گزارش ایرنا، خبازی افزود: 13 تیم پزشکی شامل دندان پزشکی، زنان و زایمان و پزشک عمومی نیز در طول سال گذشته به مناطق کم برخوردار شهرستان بشرویه اعزام شدند.
وی تاکید کرد: کمک به نیازمندان و زدودن فقر از چهره مردم مناطق دورافتاده و محروم یکی از بنیادی ترین هدف هایی است که در سیاست های بسیج به صورت جدی دنبال می شود.
خبازی اضافه کرد: بهره گیری از حضور نیروهای نوجوان و جوان برای خدمت رسانی در روستاها علاوه بر انسان سازی، آنان را برای به عهده گرفتن پست های مدیریتی در آینده آماده می سازد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.