« علیرضا مهمیز» روز پنجشنبه به ایرنا، افزود: سال گذشته همچنین در 261 هکتار از اراضی شهرستان آبیاری تحت فشار با صرف 18میلیارد و 288 میلیون ریال هزینه اجرا شد.
وی بیان کرد: بودجه این طرح ها از منابع ملی تامین شده است و در 30 نقطه شهرستان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در آبیاری کم فشار تنها 20درصد هزینه ها را مردم پرداخت می کنند، گفت: در آبیاری تحت فشار دولت به ازای هر یک هکتار 70 میلیون ریال بودجه بلاعوض پرداخت می کند.
وی با اشاره به اینکه این طرح ها در هفته جهاد کشاورزی (21 الی 27خردادماه) به بهره برداری می رسد، یادآور شد: اجرای شیوه های نوین آبیاری در اراضی خرد مالکی افزایش می یابد.
وی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و بروز کم آبی، اجرای طرح های نوین آبیاری در بخش کشاورزی ضروری است.
وی استفاده بهینه از منابع آب، توسعه کشت آبی، صرفه جویی در مصرف آب، اقتصادی و مکانیزه کردن فرایند آبیاری با هزینه کمتر به دلیل کاهش نیروی کار را از مزایای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار برشمرد.
وی یادآور شد: آبیاری ‌های نوین در بخش کشاورزی با اصلاح روش های سنتی و اصلاح الگوی کشت متناسب با اقلیم منطقه می‌تواند نقش مهمی در افزایش بهره‌ وری محصولات در این بخش ایفا کند.
شهرستان فردوس در شمال غربی خراسان جنوبی واقع شده و این شهرستان از شمال با شهرستان گناباد خراسان رضوی از غرب با شهرستان بشرویه، از جنوب با شهرستان طبس و از شرق با شهرستان سرایان همجوار است.
شهر فردوس مرکز شهرستان فردوس در 200 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.