دکتر کامبیز مهدی زاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت ( یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) افزود: سامانه یکپارچه بهداشت یکی از نیازهای اصلی نظام سلامت از سال 95 با همکاری شرکت مخابرات و شبکه شمس اجرا شد.
وی از اتصال 353 واحد ارایه خدمت به شبکه ملی سلامت(شمس) در استان خبر داد و گفت: این سامانه در ارایه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه ها و پروژه های طرح تحول نظام سلامت اجرا می شود.
وی بیان کرد: تمامی اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه های سلامت و خانه بهداشت در این سامانه ثبت می شود.
به گزارش ایرنا، مهدی زاده اظهار کرد: ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیک برای 761 هزار و 297 نفر از جمعیت استان (97 درصد) در سامانه یکپارچه بهداشت انجام شده است.
وی عنوان کرد: سال 94 سرشماری جمعیت حاشیه نشین در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر استان انجام شد و اطلاعات به دست آمده وارد سامانه سلامت ایرانیان شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عملکرد حوزه بهداشت در سال 95 اشاره کرد و افزود: آغاز احداث 17 مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی،بهره برداری از 31 خانه بهداشت و سه پایگاه سلامت از جمله این اقدامات است.
مهدی زاده، احداث پنج پانسیون پزشک و سه پایگاه سلامت، پیگیری انعقاد تفاهم نامه سه جانبه و آغاز عملیات اجرایی 28 خانه بهداشت، 28 مرکز جامع خدمات سلامت، 16 پایگاه سلامت، 11 پانسیون پزشک، چهار ستاد مرکز بهداشت شهرستان و سه آموزشگاه بهورزی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز سلامت جامعه روستایی مجری برنامه پزشک خانواده از 81 به 89 مورد، اظهار کرد: فعال کردن چهار واحد آزمایشگاهی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و افزایش مراکز نمونه گیری آزمایش سطح یک در مراکز بدون آزمایشگاه از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی از تامین 100 درصد مکمل های دارویی برای جمعیت تحت پوشش بر اساس بسته خدمت در استان خبر داد و یادآور شد: سطح کمی و کیفی ارایه خدمات دارویی با واگذاری تمامی داروخانه ها به بخش خصوصی و افزایش اقلام دارویی از 270 به 436 قلم افزایش یافت.
اجرای برنامه دندانپزشک خانواده و به کارگیری 24 دندانپزشک جدید و افزایش دندان پزشکان از 38 به 54 نفر در مراکز خدمات جامع سلامت و افزایش تعداد مامای برنامه پزشک خانواده از 87 به 110 نفر و جذب 23 مامای برنامه پزشک خانواده از سال 92 تاکنون را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت ذکر کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: شعار امسال هفته سلامت « زندگی سالم با نشاط و امید » انتخاب شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.