یدالله غلام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: عمر اتوبوس‌های موجود بیشتر از استاندارد عمر متوسط ناوگان درون شهری کشور است. 

وی بیان کرد: در بیرجند با کمبود ناوگان روبه‌رو نیستیم بلکه مشکل اصلی کیفیت نامطلوب اتوبوس‌ها است که روز به روز فرسوده‌تر می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی بیرجند با اشاره به گلایه‌ها از اتوبوس‌های کثیف تصریح کرد: نظافت اتوبوس‌ها قبل از سال انجام و چرک‌گیری شده است.

غلام‌پور تاکید کرد: روشویی اتوبوس‌ها نیز به صورت دوره‌ای انجام می‌شود اما در عین حال شهروندان اگر اتوبوس کثیفی دیدند با مشخصات دقیق اطلاع دهند تا اقدام شود.

وی با تأیید موضوع افزایش نرخ اتوبوس‌ها از ابتدای سال 96 نیز گفت: کرایه‌ها به طور میانگین 7 درصد افزایش یافته به طوری که این افزایش برای اتوبوس‌های بخش خصوصی در مسیرهای درون شهری از 330 به 350 تومان و برای اتوبوس‌های دولتی از 280 به 300 تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری بیرجند افزود: نرخ هر سفر برای حومه (مسیرهای چهکند، امیرآباد و مهرشهر) پیش از اعمال افزایش‌ها 450 تومان بوده که اکنون 500 تومان است.  

وی بیان کرد: این درصد افزایش منطقی و کمتر از سال قبل که 10 درصد بوده است می‌باشد.

غلام‌پور گفت: پیشنهاد ما به شورای شهر افزایش 10 درصدی نرخ اتوبوس‌ها در سال جدید بود که شورا فقط با این میزان موافقت کرد و این نرخ تا پایان سال ثابت و بدون تغییر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اینکه شهرداری بیرجند به روستاهای اطراف اتوبوس اختصاص داده در شرایطی است که حتی یک ریال از مردم این مناطق عوارض دریافت نمی‌کند و هزینه تمام شده برای هر نفر بیش از هزار تومان است که شهرداری فقط 500 تومان از مسافران می‌گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621263
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.