به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ اسماعیل واعظی در این رابطه اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی این فرماندهی روز گذشته به یک دستگاه کامیون که در مسیر زاهدان به مشهد در حرکت بود مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو مقدار 10 هزار عدد قرص خارجی، 31 کیلوگرم پارچه، 2 هزار و 160 عدد آدامس خارجی و 118 عدد قوطی آب میوه را کشف کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان قاین ارزش محموله کشف شده را 20 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

مصرف آب در خراسان جنوبی کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 29 میلیون و 322 هزار و 397 مترمکعب آب در بخش شرب مصرف شد که 376 هزار و 264 مترمکعب کمتر از سال 94 بود.

هاشمی‌مقدم بیان کرد: سال 94 میزان 296 میلیون و 698 هزار و 661 مترمکعب آب در استان مصرف شده است و مصرف آب طی سال گذشته  1.26 درصد در مقایسه با سال 94 کاهش یافت.

وی افزود: اطلاع رسانی، مدیریت مردم در صرفه جویی و اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف از عوامل کاهش مصرف آب در استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: 25 شهر خراسان جنوبی با بیش از  230 هزار و 700 مشترک زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب شهری هستند.

122 گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی 122 پیمانکار حقیقی و حقوقی طی سال گذشته خبر داد.

محمد سنجری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری و به استناد قانون کار و مطابق آیین‌نامه ایمنی امور پیمانکاری، تمام پیمانکاران اعم از حقیقی و حقوقی مکلفند صلاحیت انجام کار خود را از نظر ایمنی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخذ کنند.

وی افزود: در این راستا تمام کارفرمایانی که بخواهند در انجام بخشی از امور از پیمانکاران استفاده کنند ملزم به عقد قرارداد با پیمانکارانی هستند که صلاحیت آنان از نظر ایمنی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأیید شده باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته 122 پیمانکار که اکثر آنها در قالب شرکتهای حقوقی هستند موفق به اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی شدند.

وی افزود: در مجموع از ابتدای شروع طرح (مرداد 93) تا کنون 248 پیمانکار گواهی تایید صلاحیت ایمنی را اخذ کرده و مجوز انجام فعالیت در سطح استان را دارند.

سنجری تصریح کرد: در این راستا 14 هزار و 220 نفر ساعت آموزش برای کارگران و پیمانکاران برگزار شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619614
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.