به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمود واعظی پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بشرویه اظهار داشت: نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مطابق با دغدغه‌های دولت به ویژه در موضوع اشتغال و رسیدگی به وضعیت معیشتی محرومان و مردم است.

وی افزود: راه‌اندازی اینترنت در روستاها به این دلیل است که روستائیان بتوانند از طریق آن از خدماتی مانند دوره‌های آموزشی جهاد کشاورزی و پرونده سلامت الکترونیک بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: امروزه بحث فرار مغزها مطرح است و قبلا شرکت‌های نفت درآمدزا بودند اما امروزه شرکت‌های آی تی  بدون اینکه آورده مالی زیادی داشته باشند به بزرگترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده‌اند.

واعظی با بیان اینکه حوزه ICT حوزه اشتغال دانش بنیان را در پی داشته که هر یک شغل مستقیم در این حوزه می‌تواند چند شغل غیرمستقیم ایجاد کند افزود: به دنبال استفاده از اینترنت و امکانات ارتباطی برای معرفی بهتر مناطق کشور به ویژه روستاها برای گردشگری، تولید، عرضه صنایع دستی با همکاری فارغ‌التحصیلان هستیم.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم در این چند سال در شهرستان بشرویه 55 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های ICT سرمایه‌گذاری شده و تلاش می‌شود تا تابستان امسال به 19 روستای بشرویه اینترنت داده شود تا زیرساخت‌های این شهرستان توسعه یابد.

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات گفت: فضای مجازی و اینترنت مانند دیگر پدیده‌های نو در کشورها آفت هم دارد که وظیفه مسئولان و علما این است تا مردم را از این آفت‌ها آگاه کنند تا ابزار در خدمت ارتقا دانش و پیشرفت باشد.

واعظی افزود: دولت تلاش دارد با بردن اینترنت به روستا و مناطق کم برخوردار زمینه اشتغال و فقر در جامعه ریشه‌کن شده و از مهاجرت‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618526
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.