اعتکاف 13(22فروردین) ماه رجب همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا اذان مغرب 15رجب ادامه دارد، پارسال از خراسان جنوبی 18 هزار و 448 نفر در 235باب مسجد، استان معتکف شده بودند.
حجت الاسلام محمد علی سلم آبادی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: تعداد مساجد شهرستان بیرجند در آیین اعتکاف 20 باب است که 18 مسجد مربوط به بانوان و بقیه آقایان هستند و بقیه مساجد مربوط به شهرستان های نهبندان، سربیشه، خوسف، درمیان، زیرکوه، قاینات، طبس، فردوس،سرایان و بشرویه است.
وی با اشاره به اینکه امسال آمار معتکفان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دارد عنوان کرد: آنچه آیین اعتکاف امسال را نسبت به سال های گذشته متمایز کرد، حضور 75 درصدی جوانان و نوجوانان در جمع معتکفان است، امیدواریم این آمار سال به سال افزایش داشته باشد.
حجت الاسلام سلم آبادی با اشاره به این که اغلب شرکت کنندگان بانوان هستند، تصریح کرد: در آیین اعتکاف امسال برنامه های فرهنگی متعددی تدارک دیده شده که این فضای معنوی را پربارتر از سال های گذشته کرده است.
وی در ادامه از حضور مبلغان، مداحان و قاریان قرآن در بین معتکفان خبر داد و افزود: مبلغان با فعالیت در برگزاری حلقه های معرفت، نماز جماعت و تصحیح قرائت نماز و قران کریم و مداحان و قاریان در برگزاری هرچه بهتر اعمال ام داوود به فعالیت می پردازند.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، 15 فروردین ماه در جمع خبرنگاران، از اعتکاف به عنوان فضایی مناسب برای خودیابی انسان یاد کرد و افزود: انسان در اعتکاف فرصت مناسبی پیدا می کند تا خود را بهتر بشناسد، زیرا تنها راه شناخت خدا، خود شناسی است.
حجت الاسلام احمد رضایی، گفته بود: جوانی که در اعتکاف شرکت می کند آنقدر به خدا نزدیک و قلب او به نور الهی ایمن می شود که نفوذ حیله و توطئه های دشمنان نظام در قلب او کاهش می یابد و به راحتی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و این خود زمینه ای برای پویاتر شدن نظام و انقلاب خواهد شد.
ثبت نام اعتکاف از روز دوشنبه 14 فروردین ماه در خراسان جنوبی آغاز شد و متقاضیان از طریق نشانی WWW.etekaf-sk.ir یا مساجد تعیین شده برای شرکت در این آیین معنوی ثبت نام کردند.
هزینه ثبت نام هر نفر برای شرکت در اعتکاف 350 هزار ریال بود و این مبلغ در برخی روستاها با تقبل هزینه ها توسط خیران، کمتر بوده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*3215*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.