به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در  حکمی از سوی نصرت‌الله لطفی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی به عنوان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی منصوب شد و جایگزین حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده شد.

در حکمی که از سوی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای انتصاب سلطانی صادر شده آمده است که «ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های تحسین بر انگیز حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده در مدت ماموریت و تصدی مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و با عنایت به تعهد، تجارب ارزشمند و شناخت مطلوب حضرت‌عالی از موقعیت سیاسی- اجتماعی، روحانیت گرانسنگ، نهادها و ارگان‌های مستقر در استان خراسان جنوبی، با حفظ سمت ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به عنوان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی منصوب می‌شوید».

فرآورده‌های خوراک طیور استان خراسان‌ جنوبی به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: در سال 96 تلاش خواهیم کرد فرآورده‌های خوراک طیور را به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر کنیم.

علیرضا رفیعی‌پور اظهار داشت: طی سال گذشته ارزش تولیدات طیور گوشتی 250 میلیارد تومان، ارزش تولیدات مرغ تخم‌گذار 13 میلیارد تومان و ارزش تولیدات مرغ مادر 5 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: ارزش تولیدات شترمرغ 12 میلیارد ریال، کبک و بلدرچین یک میلیارد تومان و ارزش تولیدات بوقلمون یک میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کار دامپزشکی تولید است گفت: تعبیر شعار سال در دامپزشکی این است که به دنبال خوداتکایی و خودکفایی در تولیدات برای تأمین نیاز کشور باشیم و مازاد را به مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای صادر ‌کنیم.

رفیعی‌پور با بیان اینکه دامپزشکی استان در اقدامات کنترلی و مبارزه‌ای وظیفه خود را به‌درستی انجام داده است تصریح کرد: کنترل و مبارزه با بیماری‌ها و مدیریت بهداشتی در تمامی محافل تولیدی جزء وظایف دامپزشکی است.

استان خراسان جنوبی عاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و طیور است

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: این استان با تلاش نیروهای دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، از بیماری‌های مشترک انسان و دام و طیور مصون است.

رفیعی‌پور با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از استانهای کشور گفت: خراسان جنوبی هم اکنون جزو 8 استان عاری از این بیماری در کشور است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام در خراسان جنوبی به طور کامل اجرا می‌شود افزود: سال گذشته در بیماری‌های دامی و برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در استان، واکسیناسیون به طور 100 درصد انجام شد.

 مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی یادآور شد: با انجام اقدامات بهداشتی و آموزش تولیدکنندگان پارسال برای دومین سال متوالی هیچ نمونه‌ای از تب برفکی و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در خراسان جنوبی مشاهده نشد.

رفیعی‌پور خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی 11 شبکه دامپزشکی، 9 پست دامپزشکی، 2 خانه بهداشت دام و 4 پست قرنطینه مرزی و بین استانی فعال است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611828
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.