به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ رضا برازنده‌مقدم ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه معاونت پژوهش سه سال است که کتابخانه ملی راه‌اندازی شده و 273 نفر در کتابخانه عضو هستند.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 382 نسخه کتاب در کتابخانه موجود است افزود: در بخش دانش‌نامه دفاع مقدس 436 مدخل دفاع مقدس به مرکز دایره‌المعارف تهران ارسال شده است و بیش از 20 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: 10 جلد کتاب در حال چاپ است و 53 هزار و 685 برگ اسناد از رزمندگان دفاع مقدس جمع‌آوری شده که از این تعداد 8 هزار سند در نرم افزار کشوری "ماوا" به ثبت رسیده است.

برازنده‌مقدم افزود: 120 شهید گمنام در 42 نقطه  خراسان جنوبی  تدفین هستند و استقبال خوب مردم خراسان جنوبی از شهدای گمنام سبب شده تا این استان یکی از بهترین استانها در کشور در این راستا شناخته شود.

وی با بیان اینکه امسال مراسم 5 اردیبهشت ماه در صحرای طبس به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود اظهار داشت: موزه استکبارستیزی در صحرای طبس جانمایی شده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: باغ موزه دفاع مقدس در زمینی با وسعت 32 هکتار با هدف طراحی عملیات بیت المقدس در بیرجند احداث می‌شود.

برازنده‌مقدم با بیان اینکه در حال حاضر درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های خراسان جنوبی با حضور 18 استاد تدریس می‌شود افزود:  یک هزار و 554 ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی با رزمندگان دفاع مقدس در خراسان جنوبی انجام شده است و بیش از 23 هزار نفر درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌های خراسان جنوبی گذرانده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610739
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.