مرتضی تقی زاده، عصر شنبه به ایرنا، افزود: این پرنده توسط یکی از شکارچیان متخلف از ناحیه بال و نوک آسیب دیده بود، توسط یکی از دوستداران محیط زیست در شهر حاجی آباد کشف شد و هم اکنون در محیط زیست شهرستان تیمار، مراقبت و نگهداری می شود .
وی بیان کرد: این پرنده به دلیل شدت جراجت توان رهاسازی در طبیعت را ندارد، در صورت بهبودی کامل به طبیعت بازگردانده خواهد شد.
وی با قدرانی از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل می دهند از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
وی عنوان کرد: زیستگاه هدهد در زمین های بایر و محیط های پر درخت و باغهای میوه و پارک هاست، این پرنده زمستان را در فضای بازتر و زیربوته ها می گذراند و در سوراخ درختان و خرابه ها آشیانه سازی می کند.
وی یادآور شد: این پرنده در فصل تابستان زیاد دیده می شود،خوراک اصلی آن حشرات بزرگ، عنکبوت و کرم خاکی است.
هُدهُد از راسته سبز قباسانان است، این پرنده سر و بدن قهوه‌ای مایل به صورتی کم رنگ، دم و بالها با راه راه عرضی پهن سیاه و سفید، کاکل بلند با پرهای بلند نوک سیاه و منقار دراز و خمیده دارد که از آن برای بیرون آوردن کرم ها و حشرات از سوراخ‌ها و زمین استفاده می کند.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد.
مساحت زیرکوه 9 هزار و 185کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
7556 *2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.