به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین  علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بیرجندی با بیان اینکه گاهی ما انسانها با هم در حال نزاع هستیم اظهار داشت: همه ما بیشتر به فکر صورت ظاهری خود بوده اما غافل از اینکه باید تلاش کنیم تا باطن و سیرتی زیبا داشته باشیم.

وی افزود: ما انسانها چقدر تاکنون به صورت حقیقی که خلق واخلاق است فکر کردیم؟دو ویژگی پیامبراکرم(ص) که زبانزد است یکی معجزه قرآن کریم ودیگری داشتن اخلاق نیکو بود و ما باید بدانیم در جامعه باید اخلاق داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: شهادت سید مرتضی آوینی، وفات حضرت زینب(س) وسالروز شهادت امیر صیاد شیرازی، از مناسبت‌های هفته است و اعتکاف جایی است که باید محل خلوت دل باشد آنهایی که می‌خواهند معتکف باشند 4 درب بهشت را بر روی خود باز می‌کنند.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه باید در اعتکاف حقایق معنوی را درک کنیم، افزود:باید فرهنگ جامعه با ماه رجب آشنا باشد واگر 13 رجب را جشن می‌گیریم باید به سمت ولایت هم حرکت کنیم و تلاش کنیم تا در جامعه عدالت اجتماعی باشد.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم میلاد حضرت علی(ع) که به معنای ولایت است را در معنای حقیقی آن زنده کنیم زیرا حضرت علی(ع) پرچم هدایت است  و اهل بیت اگر ولایت کلیدی نداشته باشد، باغ بشریت میوه ندارد ، وقتی علی باشد حاکمیت ظاهری هم متعلق به علی(ع)  است.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بیان کردند که بنده هیچ گاه در زمینه انتخابات دخالت نکرده و نمی‌گویم به چه فردی رای بدهید و ما امروز  در آستانه معرفی نامزدها قرار داریم  آنهایی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شوند باید روی آنها دقت و تامل کنیم.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت با جدیت تمام کار خود را انجام می‌دهد، افزود: باید فردی را انتخاب کنیم که ارزش‌های انقلاب را دانسته و به فکر رشد، سعادت، عدم وابستگی کشور باشد زیرا عده ای اصل نظام و ولایت را هدف قرار داده اند.

وی بیان داشت: باید همیشه و به ویژه در هنگام برگزاری انتخابات از اختلاف و دودستگی خودداری کنیم ،زیرا دشمن از همین اختلافات سوء استفاده می‌کند آنگاه بین جریان‌ها کینه‌های خیبری به راه می‌افتد و نباید در مسائل سیاسی به کشور و جامعه ضربه زده شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت:ترامپ دستور حمله به سوریه را صادر کرده که هدف آنها از بین بردن کانون جمهوری اسلامی ایران است، باید حواسمان باشد آب در آسیاب دشمن نریزیم.

رضایی افزود:در تبلیغات انتخابات باید دقت کنیم به اصل نظام وانقلاب ضربه وارد نشود  زیرا کشوربرای حفظ انقلاب  خون شهدای زیادی داده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607578
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.