به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرتیپ مجید شجاع افزود: در این مدت تعداد مصدومان حوادث جاده ای با 16درصد افزایش همراه بود و در مجموع تصادف ها یک درصد کاهش داشت.
وی ادامه داد: محور بیرجند به قاین در ایام نوروز پر حادثه ترین محور ارتباطی در استان بود که 44 درصد کل فوتی های نوروز امسال در این مسیر پرتردد ثبت شد از این رو باید تکمیل سریع تر دوبانده سازی این جاده در اولویت کار مسئولان امر قرار گیرد.
وی گفت: در طرح نوروزی امسال بیش از 3 میلیون تردد در جاده های استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش تردد داشته ایم.
وی با بیان این که در طرح ترافیکی نوروز 146 فقره تصادف در جاده های استان رخ داد ،افزود: از این تعداد 9 فقره تصادف، فوتی بود که در این حوادث جاده ای 12 نفر جان باختند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه تصادف های جرحی در این مدت 107 فقره بود و 237 نفر مجروح شدند ادامه داد: 30 فقره تصادف خسارتی هم منجر به ترسیم کروکی شد.
شجاع در ادامه عنوان کرد: 55 درصد تصادف های ایام نوروز در جاده های اصلی، 38 درصد در محورهای روستایی و هفت درصد در راه های فرعی رخ داد.
وی بیشترین ساعت وقوع تصادف های ایام نوروز را از هشت صبح تا 20 اعلام کرد و افزود: توجه نکردن به جلو با 44 درصد، تخطی از سرعت با 28 درصد، رعایت نکردن حق تقدم 13 درصد و انحراف با 10 درصد از مهمترین علل تصادف های جاده ای بود.
وی با اشاره به اینکه از افراد فوت شده در تصادف های طرح ترافیکی نوروز 30 درصد بومی استان و 70 درصد مسافران بودند عنوان کرد: 51 درصد حوادث بر اثر واژگونی بود که به دلیل خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.
به گفته فرمانده انتظامی استان، در تصادف های زمان اجرای طرح نوروزی در محورهای روستایی در کل 9 درصد کاهش داشته است.
وی سواری ها را با 78 درصد رکورددار مقصران سوانح رانندگی این ایام اعلام کرد و گفت: 11 درصد موتورسیکلت ها و هشت درصد هم وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در حوادث نقش داشتند و ناوگان حمل و نقل عمومی در هیچ تصادفی مقصر نبود.
وی با اشاره به روز هفتم فروردین امسال که بیشترین تعداد فوت شدگان با 6 نفر در این روز ثبت شد افزود: از مردم و رانندگان به خاطر همکاری با پلیس در این ایام قدردانی می کنیم به ویژه از همکاری در روز 13 فروردین که با توجه به ممنوعیت تردد وسایل حمل و نقل سنگین به ویژه کامیون ها و تریلی ها و حجم تردد خودروها تصادف فوتی در جاده های استان نداشتیم.
شجاع گفت: فقط در این روز تنها 6 فقره تصادف در جاده های استان رخ داد که هشت مصدوم داشت.
وی از اعمال قانون 34 هزار و 519 راننده متخلف در طرح نوروزی خبر داد و اظهار کرد: این رقم نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، بیشترین تخلفات حادثه ساز در مدت یاد شده سرعت غیر مجاز با 12 هزار و 959 فقره بوده، که جدا از تخلفات ثبت شده با 26 سامانه هوشمند است.
وی یادآور شد: سامانه های هوشمند در جاده های استان روزانه به طور میانگین 250 برگ جریمه برای رانندگان خاطی صادر می کنند.
طول راه های خراسان جنوبی 16 هزار و 222 کیلومتر است که یکهزار و 33 کیلومتر راه اصلی، سه هزار و 691 کیلومتر راه فرعی، 11 هزار و 160کیلومتر راه روستایی (آسفالت 5168 کیلومتر) و حدود دو هزار کیلومتر آن راه شریانی است و 70 درصد راه های استان هنوز نیاز به روکش دارد.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع وسعت پس از کرمان و سیستان و بلوچستان سومین استان پهناور کشور است.
6054* خبرنگار و انشاردهنده : مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.