به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محمدکاظم شکرگزار، افزود: تالاب کجی نمکزار در حاشیه یکی از مسیرهای اصلی ارتباطی کشور قرار گرفته و یک تالاب نمکی و فصلی است که معمولا در بازه زمانی اواسط پاییز تا اواسط بهار آبگیری شده و طراوت و زیبایی خاصی به آب و هوا و چشم انداز منطقه می‌دهد.
وی اظهار کرد: در فصول مختلف سال به ویژه در بهار و زمستان که زمان آبگیری تالاب است بازدید های علمی و تفریحی توسط علاقه مندان و عمدتا اساتید و معلمین، دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان ادارات و ... از این تالاب انجام می شود و همه ساله در ایام نوروز بر تعداد بازدید کنندگان از این تالاب زیبا افزوده می شود.
شکرگزار، برگزاری جشنواره مجسمه های نمکی که اول اردیبهشت و با مشارکت ادارات کل حفاظت محیط زیست استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود را فرصت خوبی برای بازدید علاقمندان از تالاب کجی نمکزار عنوان کرد و افزود: این جشنواره امسال با رقابت هنرمندانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: این مسابقه فرصت مناسبی را ایجاد خواهد نمود تا علاقه مندان ضمن بازدید از زیبایی های تالاب کجی نمکزار از آثار خلق شده توسط هنرمندان نیز دیدن کنند.
تالاب کجی نمکزار نهبندان با دارا بودن چشم اندازی بسیار زیبا، در 75 کیلومتری نهبندان و در حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.