محمدرضا رفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع کارت های صادر شده 320 کارت مربوط به حوزه دانش آموزی است.
وی ادامه داد: همیاران طبیعت در سه گروه دانش آموزین، مروج افتخاری و محافظ افتخاری دسته بندی شده و فعالیت می کنند.
رفیعی گروه دانش آموزی را شامل تمام سطوح دانش آموزی خواند و اضافه کرد: مروجان افتخاری نیز شامل علاقه مندان و دوستداران منابع طبیعی شامل دانشجویان، طلاب، استادان، شوراهای اسلامی و دهیاران، هستند که در زمینه ارتقا فرهنگ منابع طبیعی کوشا هستند.
وی اظهار کرد: محافظان افتخاری در برگیرنده تمام اقشار جامعه به ویژه مجریان و بهره برداران طرح های منابع طبیعی هستند که تمایل به همکاری در کنترل عوامل تخریب و احیا منابع طبیعی دارند.
رفیعی اظهار کرد: در طرح همیار طبیعت افراد علاقه مند و دوستداران منابع طبیعی به صورت داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبیعی سازماندهی می شوند تا بر اساس دستورالعمل ها و آموزش های لازم در حفظ و حراست از عرصه منابع طبیعی همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، وی افزود: یکی از مهم ترین اولویت های منابع طبیعی و آبخیزداری جذب همیاران طبیعت دانش آموزی و معلمان پیشرو علاقه مند است تا علاوه بر فرهنگ سازی از این ظرفیت در حفظ پایدار منابع طبیعی استفاده شود.
وی ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه را از جمله اهداف کلی طرح همیاران طبیعت خواند و ادامه داد: جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی و همچنین کمک به توانمند سازی و ایجاد تشکل های تخصصی در حوزه منابع طبیعی از دیگر اهداف این طرح است.
رفیعی تاکید کرد: آموزش همیاران طبیعت با هدف ارتقا سطح دانش، بینش و مهارت آنان در راستای ساماندهی دوستداران منابع طبیعی در اجرای طرح همیار طبیعت مورد توجه جدی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح و شناسایی افراد علاقه مند به منابع طبیعی در اقشار مختلف جامعه شاهد ارتقا سطح دانش و بینش جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی باشیم.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.