حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار با کارکنان بنیاد نخبگان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: خداوند در ذات انسان استعدادهای زیادی قرار داد، اگر این استعدادها به درستی شکوفا شود موجب پیشرفت فرد و جامعه می شود.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی معادن و نیروی انسانی و ... استعدادهای بالقوه فراوانی دارد، مواد استخراج شده از معادن عمدتا بدون فراوری، خام فروخته می شود که تداوم این امر موجب نگرانی است.
وی یادآور شد: اگر بخواهیم به جای خام فروشی به فراوری برسیم قبل از آن باید معادن وجود انسان و استعداد های آنها پرورش و سپس استخراج شود.
وی تصریح کرد: نخبگان می توانند انسان هایی که استعداد دارند به نحو شایسته پرورش دهند، انسان بدون یافته های علمی به هیچ نمی رسد، حتما از طریق علم می توان به اهداف رسید.
وی تاکید کرد: انبیا هم به علم و ایمان توصیه کردند، علم و ایمان اگر جدا از هم باشد مفید نیست و تنها در کنار هم مفید است.
وی بیان کرد: مشکل را باید با کار کارشناسی رفع کرد، بعضی مشکل جنبه اقتصادی و مالی دارد.
همچنین سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: این بنیاد یک نهاد مهم و تصمیم ساز در عرصه امور نخبگان است.
حسن هاشمی افزود: مقام معظم رهبری بر مدیریت تحولات کشور توسط نخبگان تاکید دارند و این موضوع سرلوحه کار بنیاد ملی نخبگان است، شناسایی،حمایت و هدایت سرآمدان هر استان از وظایف این بنیاد است.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی به دلیل کمبود آب و نداشتن زیرساخت مناسب در حوزه تولید ، کشاورزی و صنعتی با مشکل مواجه است،سرمایه اصلی استان نیروی انسانی است و پیشینه خوبی هم در حوزه علمی و فرهنگی در این منطقه وجود دارد.
وی تصریح کرد: بنیاد نخبگان با شناسایی و توانمند سازی این افراد، زمینه فعالیت نخبگان در عرصه های مختلف کشور را فراهم می کند.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.