حسن صادقی روز یکشنبه در کنگره کارگری طبس افزود: خانه کارگر تشکیلاتی با گستردگی و قدمت بیش از نیم قرن قبل از انقلاب ایجاد شد که چارچوب آن را مقام معظم رهبری و مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی بنا نهادند و کار را به فرزندان خود در این تشکیلات به عنوان شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی سپردند.
وی ادامه داد: روند توسعه تشکیلات خانه کارگر متکی بر دولت ها نبود، اما همراهی بود، اتکایی به دولت نداشت، اتکا به عضو دارد ، البته موانعی در مسیر کار و توسعه خانه کارگر به وجود آمد ولی این موانع ما را از حرکت رو به رشد و فزاینده کار باز نداشت.
قائم مقام دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: خانه کارگر امروز در یک قله رفیع خدمت رسانی قرار دارد تشکیلاتی با این تعداد عضو و چندین دانشگاه اسلامی کار و دانشگاه علمی کاربردی و با داشتن چندین سوئیت سرویس دهی به اعضا در سفرهای زیارتی سیاحتی که صرفا به اعضای خانه کارگر خدمت ارایه می دهد.
وی در مورد حوزه کاری خانه کارگر گفت: توان خانه کارگر محدود است، درآمدها از حق عضویت تامین می شود، از دولت کمکی دریافت نمی کنیم.
به گفته وی وقتی اقتصاد از شاهراه درست تولید و توسعه صنعتی فاصله بگیرد اولین کسی که زیان می بیند کارگر است.
صادقی ادامه داد: اقتصاد بنکداری، رانتی و اقتصادی که در آن فساد است به تولید ضربه می زند، و اولین جایی که ضربه پذیری می کند، صنعت است.
وی با بیان اینکه اقتصاد بیمار است گفت: اقتصاد ما تک محصولی و رانتی است، در این اقتصاد طبیعی است کارگر عزت ندارد در اقتصاد تولید محور کارگر ارزش و جایگاه دارد و به حرف او گوش می دهند.
وی گفت: باید حرکت به سمت اقتصاد مردم نهاد و تعاونگرا مانند اقتصاد هند و چین باشد، بخش خصوصی را باید با گرفتن تعهد در روند درست اقتصادی هدایت کرد.
شهرستان طبس با 75هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.