سید مهدی طلائی مقدم روز سه شنبه در حاشیه جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به خبرنگاران افزود: جلساتی که مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت و معاون سیاسی فرمانداری برگزار کردند مقرر شد، چند روز آینده حقوق یک ماه دیگر کارگران پرداخت شود.
وی با اشاره به طلب این واحد معدنی از ذوب آهن اصفهان بیان کرد: انتظار است معادن شهرستان به ویژه شرکت زغالسنگ با ذوب آهن اصفهان همراهی می کنند آنها در پرداخت بدهی خود کمک کنند تا پول به شهرستان برگردد.
وی با اشاره به سفر چندی قبل محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به طبس گفت: با مساعدت وزیر بخشی از مطالبات پرداخت شد و با پیگیری های انجام شده بخش دیگری از مطالبات از ذوب آهن اصفهان تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
طلائی مقدم با بیان این که طبس شهرستان کارگری است افزود: بیشتر جمعیت منطقه را کارگران و خانواده های آنان تشکیل می دهند و به همان نسبت طبس، شهرستان معدنی است و عمدتا افراد در معادن کار می کنند.
وی در باره جذب سرمایه گذار هم گفت: باید بتوانیم سرمایه گذار بومی یا غیر بومی جذب کنیم تا به اقتصاد شهرستان کمک شود.
وی افزود: تبعات کسی که برایش اشتغال ایجاد شد و بعد بیکار شود به مراتب بیشتر از کسی است که از ابتدا بیکار بود و هنوز هم بیکار است.
وی گفت: کسی که در کاری مشغول شد، حقوقی دریافت می کند، برنامه ریزی کرده و تشکیل خانواده داده است و تسهیلات گرفته و روند چشم اندازی در زندگی خود ترسیم کرده است.
وی با بیان اینکه متناسب با نیاز شهرستان رشته های مهارتی نداریم گفت: پیشنهاد شد دستگاه هایی اجرایی فنی و حرفه ای و دانشگاه ها مکلف شوند متناسب با نیاز شهرستان رشته ها مرتبط ارائه کنند.
تعدادی از کارگران و خانواده های این واحد معدنی روزدوشنبه با حضور در محل فرمانداری طبس خواهان پرداخت حقوق معوقه و عید پایان سال شده بودند.
معدن نگین طبس 520 کارگر دارد و محصول تولیدی آن زغالسنگ کک شو است که برای تولید کک و احیای سنگ آهن استفاده می شود.
ذخیره زغالسنگ شهرستان طبس، 76 درصد ذخایر زغالسنگ کشور را شامل می شود که ذخیره معدنی پروانه های بهره برداری صادر شده بیش از 860 میلیون تن و ذخیره زمین شناسی شهرستان بیش از پنج میلیارد تن است.
سالانه 1.7 میلیون تن زغالسنگ از حوزه معادن زغالسنگ طبس استخراج می‌شود و بیش از چهار هزار نفر در این حوزه مشغول کار هستند.
این شهرستان با 75هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و از آن با عنوان پنهاورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.