کمیته امداد طرح بهبود وضعیت تغذیه کودکان نیازمند را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نیمه دوم سال 1380اجرا می کند.
به گزارش روز سه شنبه اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، علی اکبر نخعی افزود: خانواده کودک مبتلا به سوء تغذیه با دریافت کارت بانکی ویژه این طرح، می تواند ماهانه 750 هزار ریال مواد غذایی پیش بینی شده از فروشگاه های طرف قرارداد خریداری کنند.
وی با بیان اینکه کودکان زیر پوشش این طرح، با نظر کارشناس تغذیه مراکز بهداشت از سبد غذایی شامل برنج، گوشت، روغن، شکر، تخم مرغ، عدس و کالاهای اساسی دیگر بهره‌مند می شوند، یادآور شد: از ابتدای امسال برای توزیع سبد غذایی در بین کودکان دچار سوء تغذیه 21 میلیارد و 190 میلیون ریال هزینه شده است.
به گفته وی تامین تغذیه سالم کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه از جمله اقداماتی است که کمیته امداد برای جلوگیری از مبتلا شدن آنها به بیماری های تغذیه ای اجرا می کند.
وی با اشاره به اینکه سلامت جسمی و روانی کودکان تحت پوشش از اولویت های کمیته امداد است، اضافه کرد: با اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال، از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می شود.
وی عنوان کرد: افزایش ابتلا به بیماری ها و کاهش توانمندی های ذهنی و جسمی کودکان، آثار مخربی در سلامت آنها خواهد داشت که هزینه های سنگینی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی به دولت تحمیل می شود، جلوگیری از سوء تغذیه کودکان از همین سنین ابتدایی مقرون به صرفه تر است.
وی با اشاره به نحوه شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه گفت: این گروه از کودکان از طریق مراکز بهداشت به کمیته امداد معرفی می شوند.
*7556*2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.