سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: این رزمایش،روزهای پنجم و ششم اسفند و همراه با آموزش عمومی و تخصصی و با طرح عملیات دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، جنگ شهری، ضدهلی بورن، پدافند غیرعامل و اجرای ماموریت هایی که برای گردانها پیش بینی شد انجام خواهد شد.
وی هدف از انجام این رزمایش را سازماندهی نیروهای بسیجی، افزایش روحیه ایثار گری و جهادی، حفظ و انسجام و توان رزمی، نمایش قدرت و اقتدار بسیجیان در دفاع از دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی ذکر کرد.
فرمانده سپاه طبس بیان کرد: پیام رزمایش برای معاندین و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و فتنه گران است که تصور باطلی در ذهن دارند، با اینکه طعم تلخ شکست را چشیده اند بار دیگر نمایش قدرت دریادلان بسیج هیچ روزنه امیدی برای آنها باقی نخواهد گذاشت.
وی افزود: این صلابت، بیداری و هوشیاری نشان از آمادگی لازم برای پاسخ دادن به تهدید دشمن است ،بسیجیان به این توان دست یافتند که شب و روز، از زمین و آسمان دشمن را رصد کنند و آمادگی های خود را حفظ و مولفه های لازم را فراهم آورند.
وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور هر سال از 25 اسفند تا 20 فروردین انجام می شد، : 10 فروردین 96 سه دستگاه اتوبوس به صورت خانوادگی به مدت پنج روز اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: مناطق عملیاتی مورد بازدید شامل اروند کنار، خرمشهر، طلائیه، هویزه، شلمچه و فتح المبین است، کسانی که می خواهند با وسایل نقلیه شخصی به این مناطق بروند از 25 اسفند تا 20 فروردین به مدت سه روز می توانند در اهواز اسکان و غذای رایگان دریافت کنند و با مراجعه به بخش اردوی سپاه معرفی نامه دریافت کنند.
وی با اشاره به گروه های جهادی گفت: امسال چهار هزار و 800 نفر شامل 250 گروه جهادی فعالیت داشتند که شامل اردوهای یک روزه بود و 130 نفر در قالب 11 گروه جهادی شامل اردوهای جهادی هفت روزه اعزام شدند و همچنین 13 مورد اعزام تیم پزشکی و ویزیت رایگان برای 660 نفر انجام شد.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.